AMX-50
Vývoj v té době středního tanku označeného M4 započat v roce 1945. Vycházel ze zkušeností s německými tanky Panther a Tiger II, původně hmotnost kolem 30 tun, podvozek s překrývajícími se pojezdovými koly, klasická věž.
AMX M4 - první prototyp, 1949, dokončen snad ještě pod tímto jménem; proti projektu zlepšené pancéřování, kanon ráže 90 mm ve výkyvné věži, motor Maybach HL 295 o výkonu 1000 k.
AMX-50 - 1950, druhý prototyp a přestavěný první prototyp; širší korba, kanon ráže 100 mm ve věži FAMH (2. prototyp) nebo Lorraine (přestavěný 1. prototyp).
AMX-50-100 - neoficiální označení prvních dvou prototypů.
AMX-50-120 - 1951 (1953?), třetí prototyp, pravděpodobně také neoficiální označení; po příchodu M-47 do francouzské služby byl AMX-50 přebytečný, bylo proto rozhodnuto upravit jej na "střední" tank s kanonem ráže 120 mm. Zlepšené pancéřování, nová věž FAMH T.O.A. 120 upravená pro tento kanon, spřažený(?) kanon ráže 20 mm, výkon motoru později omezen na 850 k.
AMX-50 surblindé - 1955, čtvrtý prototyp, zvýšené pancéřování korby s klínovou přední částí, věž T.O.A 120.
AMX-50 surbaissé ("AMX-50B" nebo "Char 50t B") - 1958, pátý "snížený" prototyp, nová snížená odlévaná korba, věž T.O.B. 120 (Tourelle D).
Canon Automoteur AMX-50 Foch - těžký stíhač tanků na podvozku shodným s prvním prototypem, kanon ráže 120 mm.
Vzniklo také několik projektů obvykle využívajících podvozky AMX-50 Surblindé a věže klasického uspořádání T.C. 120 nebo T.C.B. 120.