Název: Name: | Fairey Barracuda Mk.I | Fairey Barracuda Mk.I |
Originální název: Original Name: | Fairey Barracuda Mk.I | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R The Fairey Aviation Co. Ltd, Stockport DD.MM.1942-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30: 25 Fairey (P9642/9666) 5 Westland (DN625/629) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4541 kg | 10012 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5472 kg | 12064 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6129 kg | 13512 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.990 m | 49ft 2in |
Délka: Length: | 12.120 m | 39ft 9in |
Výška: Height: | 3.730 m | 12ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38.46 m2 | 414 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 142,28 kg/m2 | 29.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 30 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 969,4 kW (1 318 k) při 3 000 ot/min a 939,6 kW (1 277 k) při 3 000 ot/min v h= 2 210 m s omezením na dobu 5 minut. Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček de Havilland. | Rolls-Royce Merlin 30, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 1,300 hp at 3,000 rpm for take-off or sea level and 1,260 hp at 3,000 rpm at 7,250 ft (5 minutes lipmit power), driving a three-blade constant-speed de Havilland propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 378.2 km/h v 3353 m | 235 mph in 11000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 222.1 km/h v 1829 m | 138 mph in 6000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.7 min do 1829 m | 6.7 min to 6000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6492 m | 21300 ft |
Dolet: Range: | 482.8 km | 300 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2124.3 km | 1320 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti Pumy: torpédo o hmotnosti 735 kg, nebo pumy, miny, hlubinné pumy do hmotnosti 744 kg | One twin flexible 0.303 inch Vickers K machine-gun in dorsal position. Bomb load: One 1,598 lb tropedo or three 500 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - První sériově vyráběné Barracudy se odlišovaly od prototypů použitím vrtule trojlisté Rotol, prototypy měly vrtule firmy de Havilland. - Letouny se při zkouškách ukázaly jako podmotorované, proto verze Mk.II dostala motory Merlin 32 s vyšším výkonem a čtyřlisté vrtule Rotol. | - |
Zdroje: Sources: | Harrison, W. A. Fairey Barracuda, Warpaint No.35. Hall Park Books, Luton 2002. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5. http://www.jaapteeuwen.com/.../FAIREY%20BARRACUDA.htm http://www.vectorsite.net/avsword.html#m6 www.fleetairarmarchive.net avia.russian.ee www.britishaircraft.co.uk www.wf.weltkrieg.ru http://www.airwar.ru/enc/sww2/barrac.html archiv autora |