Název: Name: | Micubiši Ki-46-II KAI | Mitsubishi Ki-46-II KAI |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ46-II改 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1943-DD.06.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1943-DD.06.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | asi 71 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1943 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3168 kg | 6984 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5150 kg | 11354 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,700 m | 48ft 2,74in |
Délka: Length: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Výška: Height: | 3,880 m | 12ft 8,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,03 m2 | 344.444 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 160,79 kg/m2 | 32.93 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi Ha-102, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794 kW (1080 k), 772 kW (1050 k) v h= 2 800 m a 699 kW (905 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm. | Mitsubishi Ha-102 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,065 hp for take-off, 1,036 hp at 9,200 ft and 937 hp at 19,030 ft, driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 8,15in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 595 km/h v 5800 m | 369.7 mph in 19029 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 4000 m | 248.5 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,0 min do 5000 m | 18,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10668 m | 35000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm | One trainable rearward-firing 0.303 inch Type 89 in the rest cocpit, 216 rounds |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三菱 キ-46 百式司偵 2型改 練習機 / - / Armádní pokračévací cvičný letoun Type 100 - Teto letoun vznikl pro potřebu zdokonalení a urychlení výviku pilotů průzkumných letadel Ki-46-II a později i Ki-46-III. Změna spočívala v zástavbě kopule pro instruktora. Byla odstraněna trupová nádrž, zatím se mi nepodařilo zjistit jaky dolet měl tento typ, - Používány byly v letecké škole Shimoshizu | 三菱 キ-46 百式司偵 2型改 練習機 / - / Army Type 100 Operation Trainer - Three-seat training version of the Army Type 100. Used for radio and navigation training, with a redesigned cabin, dorsal echeloned extension |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987; ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN-13: 978-1557505637 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966 L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček L+K 16/1956, Letadla 1939-45 http://www.vectorsite.net/avdinah.html http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki46.html www.aviastar.org www.xs4all.nl archiv autora |