11 + 9 nedokončených - (viz tabulka, jedná se o nejpravděpodobnější údaj)
První vzlet: Maiden Flight:
26.10.1943 prototype
Osádka: Crew:
1
Základní charakteristika: Basic Characteristics:
Vzlet a přistání: Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing:
jednoplošník
monoplane
Uspořádání letounu: Aircraft Concept:
klasické
conventional
Podvozek: Undercarriage:
zatahovací
retractable
Přistávací zařízení: Landing Gear:
kola
wheels
Technické údaje: Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight:
7400 kg
16314 lb
Vzletová hmotnost: Take-off Weight:
9610 kg
21186 lb
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight:
? kg
? lb
Rozpětí: Wingspan:
13,800 m
45ft 3,3in
Délka: Length:
13,850 m
45ft 5,27in
Výška: Height:
5,000 m
16ft 4,84in
Plocha křídla: Wing Area:
38.50 m2
414.41 ft2
Plošné zatížení: Wing Loading:
249,61 kg/m2
51.12 lb/ft2
Pohon: Propulsion:
Kategorie: Category:
pístový
piston
Počet motorů: Number of Engines:
2
Typ: Type:
Daimler-Benz DB 603 E-1 a QE-1, vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW, bojový výkon v h= 1 800 m - 1 417 kW (krátkodobě) Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná/tažná, s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 500 mm s možností reverzace tahu.
Daimler-Benz DB 603E-1 and QE-1, twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engines in push-pull arrangement, 1,775 hp, 1,874 hp Combat power at 5,905 ft (short-time rating), driving two three blade VDM constant speed- propeller of 11ft 5,8in diameter with reverse thrust.
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
1 230 l trupová nádrž a 2x 337 l v křídlech před nosníkem, + 2x 300 l v přídavných nádržích.
270.6 UK gallons in the fuselage tanks and 148.1/4 UK gallons in two wing tanks plus 132 UK gallons in two drop tanks.
Výkony: Performance:
Maximální rychlost: Maximum Speed:
763 km/h v 6400 m
474.1 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost: Cruise Speed:
552 km/h v 6000 m
343 mph in 19685 ft
Rychlost stoupání: Climb Rate:
18,23 m/s
3588.6 ft/min
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to:
14,5 min do 8000 m
14,5 min to 26247 ft
Operační dostup: Service Ceiling:
11400 m
37402 ft
Dolet: Range:
1380 km
857.5 mi
Maximální dolet: Maximum Range:
2060 km
1280 mi
Výzbroj: Armament:
1x pevný kanón MK 103 ráže 30 mm v ose vrtule (70 nábojů) 2x pevný kanón MG 151/15 ráže 15 mm * nad motorem (2x 200 nábojů) Pumy: do pumovnice 1x 500 kg a pod křídla 2x 250 kg.
One fixed forward-firing 1.18 inch MK 103 cannon firing through the front propeller hub, 70 rounds and two fixed forward-firing 0.59 inch MG 151/15 cannon above the nose, 200 rpg. Bomb load: Up to 2 200 lb bombs, one 1,102 lb bomb or two 551 lb bombs internally and 551 lb bombs on underwing racks.
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
Výstroj: zaměřovač Revi 16D, radiostanice FuG 16Z/Y, identifikační přístroj FuG 25a, a zařízení pro přistání bez viditelnosti FuG 125, pneumatické vystřelovací sedadlo Heinkel
* existují hodnověrné prameny, které uvádějí nad motorem použití kanónů MG 151/20 ráže 20 mm.
Zelená světlá / Light Green
Zelená tmavá / Dark Green
Modrá světlá / Light Blue
Kov, stříbrná / Metalic, silver
Země
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.1945
Autor
Zbyněk Válka
Velikost při 300 DPI
A4
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora
-
Jednomístný Do-335, který po válce padl do rukou Američanů. Stroj byl podroben testům, přičemž německá výsostná označení nahradily americké hvězdy. Jinak stroj zůstal v původní kamufláži tvořené ostře lomenými poli barev RLM 82 a 83 (tmavá a světlá zelená), spodní plochy byly natřeny v té době již neužívanou barvou RLM 65 (světle modrá), protože této barvy zůstaly ve skladech značné přebytky. Kryty motoru velmi často zůstávaly zcela nebo zčásti v barvě kovu. Vrtulové kužely černozelené RLM 70. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-A-1-Pfeil-t6497#501845
Verze : 0
Devátý postavený prototyp Do 335 A. Stroj výrobního čísla 230009 poprvé vzlétl 29. června 1944. když jej zalétal Flugkapitän H. Quenzler. Letoun nese standardní kamufláž tvořenou ostře lomenými poli barev RLM 82 a 83 (tmavá a světlá zelená), spodní plochy RLM 65 (světle modrá). Vrtulové kužely černozelené RLM 70. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-A-1-Pfeil-t6497#501899
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.