Suchoj Su-27 [kód NATO: Flanker]

přehled verzí
Su-27 – vývoj a odvodené typy:


- T-10-1 (obr) – prvý prototyp s motormi AL-21F
- T-10S – prototyp sériovej verzie (tiež Su-27P, alebo Su-27S) s motormi AL-31F
- Su-27 Flanker-A (obr)– prvý sériovo vyrábaný typ s motormi AL-31F, bez možnosti pôsobenia proti pozemným cieľom
-––Su-27S / T-10S – prvý sériovo vyrábaný stíhač pre vojenské letectvo, s obmedzenými možnosťami pre útoky na pozemné ciele (len volne padajúce bomby s hmotnosťou 100, 150, 500 kg)
––-––––Su-27SK – exportná stíhacia verzia
–––-–––Su-27SM – modernizovaná verzia
––––-––Su-27SMK – modernizovaná verzia pre export
-––Su-27P – prvé sériovo vyrábané stíhacie lietadlo pre protivzdušnú obranu (bez možnosti pôsobenia proti pozemným cieľom
–-–P-42 (obr)– experimentálna neozbrojená verzia, niekoľko svetových rekordov
––-Su-27P „Parrot painted“ – 2 neozbrojené predvádzacie stroje akrobatického tímu A.N. Kvočura (spolu s 1 ks Su-30)
––-Su-27PM
–-–Su-27PMK
–––-–Su-27K / T-10K (obr)– verzia určená pre službu na sovietskej lietadlovej lodi
––––-––Su-33 – označenie sériovej verzie palubného lietadla
–-–––––Su-27KUB (Su-33UB) – dvojmiestna námorná verzia pre výcvik pilotov
––-Su-27M(27. Jún 1996) - prototyp s používajúci motory s čiastočnou možnosťou zmeny vektoru ťahu AL-31FU
-––Su-35 – verzia používajúca motory s meniteľným vektorom ťahu AL-35F, vybavená novým prístrojovým vybavením, radarom a pod.
–-––––Su-27LMK
––-–––Su-37 (Su-27M2), verzia používajúca upravené motory AL-31FU s možnosťou úplnej zmeny vektora ťahu, trupové číslo 711, v roku 2001 po výmene motorov označovaná ako Su-35 a pre plánovanú sériovú výrobu používaná ako demonštrátor („etalon“).
-–––––Su-35UB – dvojmiestna verzia
–-–Su-27U
––-Su-27UP
–-–Su-27UB (obr) dvojmiestna verzia pre výcvik, použiteľná ako stíhací a stíhací-bombardovací stroj
––-–––Su-27UBK (obr) - výcviková verzia
–––-––Su-27PU – verzia pre riadenie bojovej činnosti ("mini AWACS")
–––-––Su-27IB– dvojmiestna verzia s usporiadaním sedadiel vedľa seba
––-–––Su-27IB (T-10V1, Su-34-1) (obr) stroj s trupovým číslom 42, bez tandemového hlavného podvozku s pilotmi sediacimi vedľa seba
–––-–––––––Su-32FN (T-10V-2) – stroj s trupovým číslom 43, s tandemovým usporiadaním hlavného podbvozku, bez radaru zadnej polosféry
––––-––––––––––Su-32FM – stroj testovaný v Čečensku v Januári 2000
–––––-–––––Su-34 (T-10V-3) – séria strojov s tandemovým usporiadaním hlavného podvozku a radarom zadnej polosféry, trupové čísla 43 (T-10V-2), 44 a 45/349
––--––Su-30 – dvojmiestna verzia diaľkového stíhača s možnosťou tankovania vo vzduchu, čiastočná zmena vektoru ťahu
––––-––––––Su-30PU – dvojmiestna verzia ďiaľkového stíhača
–––––-–––––––––Su-30K – exportná verzia pre Čínu, Indiu a Vietnam
––––––-––––––––Su-30M– modernizovaná víceúčelová verze
––––––-––––––––Su-30MK– modernizovaná exportná verzia
–––––––-––––––––––Su-30MKI – exportná verzia pre Indiu, vybavená motormi s meniteľným vektorom ťahu AL-31FU/AL-35F
––––––––-–––––––––Su-30MKM – verzia ponúknutá Malajzii
–––––––––-–––––Su-30 / 302s trupovým číslom 302 predstavená na výstave v Irkutsku, vyzbrojená protilodnou strelou, určená pre použitie so strelou P-900 Alpha. Modernizačný prototyp sériových Su-30 a Su-27
––––––––––-––––Su-30KN – stroje s trupovým číslom 32 a 302 predstavené na výstave v Irkutsku
––-–––––––Su-27UBK – exportná verzia pre Čínu
–––-––––––Su-27UBM – verzia určená pre prieskum a pre presné útoky vysokopresnými zbraňami na pozemné ciele, skúšky začali 13. Júna 2001.
-Su-27SK – Čínska licenčná výroba
-J-11 – označenie v Číne vyrábanej upravenej verzie
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-27-kod-NATO-Flanker-t747#154541 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více