Curtiss XF8C-2 Helldiver

     
Název:
Name:
Curtiss XF8C-2 Helldiver Curtiss XF8C-2 Helldiver
Originální název:
Original Name:
Curtiss XF8C-2 Helldiver
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.08.1929 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.08.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (A7673)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1514 kg 3338 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.92 m 25ft 11,88in
Výška:
Height:
3.10 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.61 m2 308 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-80 o výkonu 336 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-80, power 450 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
515 l 136 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
233.4 km/h v 0 m 145 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1524 m 4 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
727.4 km 333 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle
2x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

227 kg bomb
2x fixed .30 Browning machine gun in the upper wing
1x twin .30 Lewis machine gun on Scarff ring

500 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html

Curtiss XF8C-2 Helldiver -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-2-Helldiver-t126075#427851 Verze : 0
Třetí stroj objednaný společně s XF8C-1 se od ostatních podstatně odlišoval, a šlo v podstatě o nový typ. V základě šlo o zmenšený Falcon, kombinovaný s prvky pocházejícími z F7C-1. Trup měl svařovanou kostru, s kostrou ocasních ploch z duralu a křídel ze dřeva, motor byl opět Pratt & Whitney Wasp. Novinkou, inspirovanou Voughtem O2U a Curtissem F7C-1 byly palivové nádrže zabudovaných v bocích přídě před kokpitem. Pevné kulomety byly přemístěny ze spodního křídla do horního. Byl také vybaven pumovými závěsníky. Poprvé vzlétl v listopadu 1928 a kromě původní funkce dvoumístného stíhače byl testován také jako střemhlavý bombardér. V této roli nadchl zkušební piloty natolik, že si vysloužil přezdívku Helldiver, kterou poté zdědily všechny následující Curtissovy střemhlavé bombardéry. 3. prosince sice havaroval během testů mezní rychlosti, Curtiss ale pro námořnictvo zdarma postavil druhý stroj, který vzlétl v srpnu 1929. Předtím již námořnictvo objednalo další prototyp s doporučenými úpravami, který byl označen jako XF8C-4.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XF8C-2-Helldiver-t126075#428484 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více