Boeing F2B-1

     
Název:
Name:
Boeing F2B-1 Boeing F2B-1
Originální název:
Original Name:
Boeing F2B-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1926-DD.MM.1928 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
30.01.1928-DD.MM.1928 sériové
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
32 (Sn. A7424-A7455)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.11.1926
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
902 kg 1989 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1272 kg 2805 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,170 m 30ft 1in
Délka:
Length:
6,980 m 22ft 11in
Výška:
Height:
2.810 m 9ft 2,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.58 m2 243 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
56,36 kg/m2 11.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-8 Wasp, vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o výkonu 317 kW.
Vrtule dvoulistá kovová
Pratt & Whitney R-1340-8 Wasp a nine-cylinder air-cooled supercharged single-row radial engine rated at 425 hp,
driving a two blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
254.3 km/h v ? m 158 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
212.4 km/h v ? m 132 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,6 m/s 1890 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6553 m 21500 ft
Dolet:
Range:
510.2 km 317 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm
1x pevný kulomet Browning M1919 ráže 7,62 mm
(nebo 2x pevný kulomet Browning M1919 ráže 7,62 mm)
Pumový náklad: 5x 11,3 kg pum
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-gun and
one fixed forward-firing 0.30 inch Browning M1919 machine-gun or
two fixed forward-firing 0.30 inch Browning M1919 machine-guns.
Bomb load: five 25 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
USA (Námořní letectvo) United States (United States Navy)
Poznámka:
Note:
F2B-1 Model 69 byl stíhacím dvouplošníkem US Navy, operoval z paluby letadlové lodi USS Saratoga u jednotek VF-1B a VB-2B. F2B-1 Model 69 was single-seat fighter biplane for the U.S. Navy.
This F2B-1s served with US Navy Squadrons VF-1B (fighter) and VB-2B (bomber) on board USS Saratoga.
Zdroje:
Sources:
Gordon Swanborough and Peter M. Bowers, United States Navy Aircraft Since 1911, Annapolis, Naval Institute Press, 1976, ISBN 0-87021-968-5.
http://www.aero-web.org/specs/boeing/f2b-1.htm
http://www.aviastar.org/air/usa/boeing_f2b.php
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f2b.html
http://www.cofe.ru/avia/B/B-129.htm
http://dic.academic.ru/dic.nsf/enwiki/1980681
archiv autora

Boeing F2B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-F2B-1-t81916#300362 Verze : 0
Boeing Model 69 vycházel z řady stíhaček FB / PW-9, konkrétně z posledního z prototypů pro armádu, XP-8, a z námořního FB-6. Stejně jako u XP-8 byla část vypínacích drátů kostry trupu nahrazena trubkami, a v předních podvozkových vzpěrách byly olejopneumatické tlumiče. Kostra trupu byla stejně jako u předchozích FB ze svařovaných trubek, trup však byl poněkud oblejší. Stejně jako FB-6 pak používal hvězdicový motor R-1340 Wasp. Prototyp vzlétl 3. listopadu 1926 a dostal označení XF2B-1. Instalace motoru byla v podstatě stejná jako u FB-6, nový stroj ale dostal velký vrtulový kužel. Následující rok bylo po dokončení testů objednáno 32 sériových strojů, první z nich byly námořnictvu předány koncem ledna 1928. Sériové stroje byly poněkud těžší než prototyp, přesto byly o 6 km/h rychlejší, a to přes to, že měly tupější příď bez vrtulového kužele (ostatně u rakouských Albatrosů tomu bylo podobně). Kromě toho měly sériové stroje směrovku s rohovým vyvážením, jako FB-5. Dvaatřicet strojů bylo rozděleno mezi stíhací peruť VF-1B a bombardovací peruť VB-2B. Jako většina ostatních amerických typů se F2B-1 neúčastnily žádného boje, získaly si ale dobrou pověst jako akrobatické stroje poté, co je používal první akrobatický tým amerického námořního letectva, Three Sea Hawks, který dokázal vzlétnout, manévrovat a zase přistát s s konci křídel spojenými 15 metry provazu. Kromě těchto strojů získal Boeing povolení i pro stavbu dvou v podstatě identických Model 69-B pro export. Stroj s konstrukčním číslem 1034 byl prodán do Japonska, kde byl testován námořním letectvem, druhý stroj měl být předveden v Brazílii, byl ale zničen při bouři.

Zdroj:
Bowers, Peter M.: The Boeing F4B-4, Profile No.27, Profile Publications, Leatherhead.
Davis, Larry. P-12/F4B in Action, In Action No.141. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-309-4.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
https://www.airwar.ru/enc/fww1/f2b.html
https://www.aviastar.org/air/usa/boeing_f2b.php

Boeing F2B-1 - Velitel VB-2B Lt. Tomlinson se chystá vzlétnout v rámci akrobatického vystoupení na Národních leteckých závodech 1928 v Los Angeles.

Velitel VB-2B Lt. Tomlinson se chystá vzlétnout v rámci akrobatického vystoupení na Národních leteckých závodech 1928 v Los Angeles.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-F2B-1-t81916#416652 Verze : 1
http://www.navsource.org/archives/02/020394.jpg

Boeing F2B-1 - F2B-1 stíhací peruti VF-1B, cca 1928.

F2B-1 stíhací peruti VF-1B, cca 1928.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-F2B-1-t81916#581769 Verze : 0
http://www.aviastar.org/air/usa/boeing_f2b.php
Boeing F2B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-F2B-1-t81916#416654 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více