Archangelskij MMN

Arkhangelsky MMN
Архангельский ММН
     
Název:
Name:
Archangelskij MMN Arkhangelsky MMN
Originální název:
Original Name:
Архангельский ММН
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4820 kg 10626 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6420 kg 14154 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,00 m 59ft 0,65in
Délka:
Length:
12,78 m 41ft 11,14in
Výška:
Height:
4,70 m 15ft 5,03in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,2 m2 518.82 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin M-105 o výkonu 772 kW/1050 k nebo
Mikulin M-104 o výkonu 699 kW/950 k
třílisté kovové stavitelné vrtule VIŠ-2E
Mikulin M-105, power 1036 hp or
Mikulin M-104, power 937 hp
three-bladed metal variable-pitch propellers VISh-2E
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
458 km/h v 4200 m 284.6 mph in 13780 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
398 km/h v ? m 247.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9 m/s 1765 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,3 min do 5000 m 9,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
760 km 472.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,62mm kulomet ŠKAS v přídi
1x pohyblivý 7,62mm kulomet ŠKAS ve hřbetní věži MV-3
ShKAS

1500 kg bomb
1x flexible 7,62mm ShKAS machine gun in the front
1x flexible 7,62mm ShKAS machine gun in dorsal MV-3 turret

3300 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kulikov, Viktor, Michulec, Robert. Tupolew SB, Monografie lotnicze 83, AJ-Press, Gdańsk 2002. ISBN 83-7237-113-X.
Cieślak, Krzystof. Samolot bombowy SB-2, TBiU 63, Wydavnictwo ministerstwa obrony narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06426-1.
Gordon, Yefin, Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft, Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Maslov, Mikhail. Tupolev SB - Soviet High Speed Bomber, Icarus Aviation Press, old Saybrook 2004. ISBN 0-9724527-1-0.
Bjušgens, G. S. a kol. Samoletostrojenije v SSSR gg., kniga I. CAGI 1992.
http://www.airwar.ru/enc/bww2/mmn.html

Archangelskij MMN -


Archangelskij MMN -


Archangelskij MMN -


Archangelskij MMN -


URL : https://www.valka.cz/Archangelskij-MMN-t101973#368184 Verze : 0
Prototyp mal označenie SB-MMN (MMN - Modifikacija s Menšoj Nesuščoj ploščadju kryla). Neskôr sa po neuspokojivých skúškach projekt zrušil a SB-MMN sa stal základom pre ďalšiu verziu SB-RK, ktorá sa potom stavala pod označením Ar-2.


Ku pôvodným palivovým nádržiam o objeme 1520 l prototyp MMN obdržal ešte dve nádrže po 205 l paliva. Podľa zdroja, vyrobený bol len jeden prototyp v prototypových dielňach závodu č. 156 v CAGI, Moskva.


Zdroj:
Němeček, Václav: Archangelskij SB-MMN, Letectví a kosmonautika 1989 / 17
URL : https://www.valka.cz/Archangelskij-MMN-t101973#485499 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více