Kapitán Uriah Orland z Vojenského letectva uvedl, že informace o stavu čtyř osob, které byly na palubě letadla, nejsou známy. Na otázku, zda jsou mrtví, neodpověděl.
Dále Orland upřesnil, že k havárii došlo v 18:14 místního času (AKDT (UTC-8)).
V místě havárie se vytvořil velký oblak černého kouře a vypadalo to, jako by měla nastat soudná hodina.
Roger Herrera (obyvatel Anchorage) viděl padající letadlo při svém návratu z rybaření, když jel se svojí manželkou po Turpin Street.
"Viděli jsme ho přímo před námi - abych pravdu řekl, manželka mne na něj upozornila, abych viděl co se ve vzduchu děje - a pak najednou velká ohnivá koule. Než jsem stačil sáhnou pro kameru abych to mohl nafotografovat, změnilo se to ve velký černý oblak kouře, který se zvedal", řekl.
"To už jsem se dostal na konec Turpin Street...viděl jsem, že je to na druhé straně hlavní silnice, takže to muselo být někde okolo základny:.
Kpt. Orland dále sdělil, že bližší informace budou později ve středu.
"Máme potvrzeny čtyři mrtvé", řekl generálplukovník Karen Platt, mluvčí USAF.
Boeing C-17 spadl ve středu večer bezprostředně po startu do zalesněné oblast severovýchodně od letiště. Ohnivá koule a oblak černého kouře byl v okolí dobře viditelný.
Tři ze čtyř členů posádky byli příslušníci Aljašské vzdušné národní gardy, čtvrtý byl aktivní příslušník Elmendorfovy základny vzdušných sil, informovala místní TV stanice KTUU v Anchorage s odvoláním na USAF.
Generálporučík Dana Atkins uvedl na tiskové konferenci k této letecké katastrofě, že "... letadlo provádělo běžný cvičný let, který byl současně přípravou na letovou ukázku výroční Arctic Thunder air show".
"Vzhledem k nehodě", řekl dále Atkins, "USAF zvažovaly, jestli leteckou show, které se mají účastnit Blue Angels a kanadští Snowbirds, vůbec uskutečnit.".
K havárii Boeing C-17 došlo za vlhkého a zamračeného počasí, které v té době nad Anchorage panovaly.
K nejhorší letecké nehodě na Elmendorfově základně vzdušných sil došlo v září 1995, když letoun AWACS, nasál během startu do motorů hejno hus. Toto letadlo také provádělo výcvikový let. Všech 24 členů posádky zahynulo.
Kromě oznámení velitele 3.křídla plukovníka Johna McMullena, že všichni čtyři členové posádky zemřeli, je zde založeno diskusní vlákno, kde lidé kondolují příbuzným obětí této letecké katastrofy.
URL : https://www.valka.cz/29-07-2010-Havarie-dopravniho-letadla-Boeing-C-17-na-Elmendorfove-zakladne-leteckych-sil-t102188#368752
Verze : 0
Maj. Michael Freyholtz, 34, from Hines, Minnesota, pilot, příslušník 249.dopravní letky Alaska Air National Guard
Aaron Malone (36 let), z Anchorage, Aljaška, pilot, příslušník 249.dopravní letky Alaska Air National Guard
Capt. Jeffrey Hill (31 let), z Yorku, Pennsylvania, pilot, příslušník 517.letky Elmendorf
Senior Master Sgt. Thomas Cicardo (47 let), z Anchorage, Aljaška, loadmaster (člověk odpovědný za náklad v letadle, neumím to pořádně přeložit do češtiny), příslušník 249.dopravní letky Alaska Air National Guard
URL : https://www.valka.cz/29-07-2010-Havarie-dopravniho-letadla-Boeing-C-17-na-Elmendorfove-zakladne-leteckych-sil-t102188#369102
Verze : 0
Reklama
Posádka při nácviku na letovou ukázku nedodržela obálku letounu, převážně letěla pomaleji (ve finále asi o 6 uzlů), při asi o 2° větším úhlu náběhu, než je maximální limit letounu (60°), rovněž nedbala na varování o riziku ztráty vztlaku (přetažení). Nakonec došlo k přetažení, systém zabraňující přetažení i díky zásahům pilota do řízení (?), nemohl zvrátit situaci. Brzy byl úhel náběhu už 82° což je o celých 22° více než jsou limity letounu. V tomto okamžiku druhý pilot říká: "Not so tight, brother." Tedy "Ne tak těsně, bratře (brácho)." Nicméně v tomto okamžiku již letoun ztrácí po křídle výšku. Do toho je zaznamenáno, že bezpečnostní důstojník 3x hlásil "Watch your bank!" tedy "Hlídej si náběh!" (či sklon, úhel náběhu...). Letoun se zřítil v pravé zatáčce po křídle a nosem částečně dolů do zalesněného terénu kde explodoval a zabil celou posádku. Vyšetřování došlo k závěru, že za nehodou byla chyba pilota. Pilot porušil řadu obecně bezpečnostních omezení a omezení letounu, a to ve výšce kde náprava jakékoliv chyby nebyla možná. Jako zarážející bylo shledáno počínaní ostatních členů posádky, kteří nezasáhli do řízení. Rovněž došlo k evidentnímu ignorování řady varování leteckých bezpečnostních systémů.
Rekonstrukce havárie letounu zde:
URL : https://www.valka.cz/29-07-2010-Havarie-dopravniho-letadla-Boeing-C-17-na-Elmendorfove-zakladne-leteckych-sil-t102188#677631
Verze : 3
Diskuse
oj ze nam ta letadla pri nacviku na letecke show ted nejak padaji
RIP
URL : https://www.valka.cz/29-07-2010-Havarie-dopravniho-letadla-Boeing-C-17-na-Elmendorfove-zakladne-leteckych-sil-t102188#368740
Verze : 0
V tomto případě, bohužel, není zničena pouze technika, ale i několik lidských osudů...
URL : https://www.valka.cz/29-07-2010-Havarie-dopravniho-letadla-Boeing-C-17-na-Elmendorfove-zakladne-leteckych-sil-t102188#368754
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.