S největší pravděpodobností severokorejský MiG-21 havaroval v provincii Liaoning asi 100 km od severokorejské hranice, 200 km od nejbližší severokorejské základny.
První zprávy hovořily o vrtulníku, další o MiG-15, ale na fotografiích je vidět ocasní plocha odpovídající MiGu-21 (nebo jeho kopie J-7). Teorií o původu stroje je několik, mezi nima ta, že pilot chtěl uletět do Ruska, jiná zase hovoří o utajeném výcviku severkorejců na čínské základně Anšan. Většina zpráv hovoří o tom, že pilot nepřežil.
Osobní postřehy: Pisatel na Centrum.cz motá dohromady MiG-15 a F-15 (pevně doufám, že je to pouze překlep, ale i tak). Na Seznam.cz zase píší, že experti tvrdí, že šlo o dvoumístný MiG-15. Nevím jaké fotky viděli, ale na zvěřejněných fotkách je jasně MiG-21. To by mě zajímalo, co je to za experty.
URL : https://www.valka.cz/17-08-2010-Severokorejsky-MiG-havaroval-v-Cine-t102799#370198
Verze : 0
Diskuse
Vzhledem k překlepům i na jiných místech jde na Aktualne.cz asi o chybu, protože představa "stařičkých F-15, které KLDR používá už pouze na výcvik pilotů", je humorná.
Citace :
Deník Korea Times s dovoláním na zdroje z rozvědky napsal, že šlo o armádní letoun sovětské výroby Mig-15. Pilot prý zahynul. F-15 jsou stařičké stroje, KLDR je používá už pouze na výcvik pilotů.
Čínské zdroje ale uvádějí, že havarovanou stáhačkou je MiG-21.
URL : https://www.valka.cz/17-08-2010-Severokorejsky-MiG-havaroval-v-Cine-t102799#370212
Verze : 0
Reklama
Niečo úsmevné z diskusie:
Citace :
Vzhledem k tomu, že jsem viděl fotografie ,údajně z místa nehody, změní se nám asi stroj z F-15 na závěrečný MiG-21 (nebo jeho kopii). Na to že to měl být podle prvních zpráv vrtulník, tak to asi opravdu bude Transformer )_)
URL : https://www.valka.cz/17-08-2010-Severokorejsky-MiG-havaroval-v-Cine-t102799#370217
Verze : 0
Nevím jak je to s doletem MiGu-21, ale záměr letět až do Ruska mi připadá nepravděpodobný. Podle polohy údajného místa dopadu je to k hranicím s Ruskem ještě hodně daleko a profil letu v případě útěku by asi také nebyl zrovna ideální. Letoun byl nalezen pouhých 200km od hranice s KLDR, avšak odkud přesně vzlétl není zatím oficiálně známo. Bylo tedy opravdu příčinou havárie vysazení motoru po spotřebování paliva? Proč pilot neprovedl katapultáž? Nouzové přistání do terénu s jednadvacítkou je téměř jistou sebevraždou. V této souvisloti se mi vybavuje příběh Alexandra Zujeva, ruského pilota který na sklonku osmdesátých let uletěl s MiGem - 29 do Turecka. Zujev tehdy stroj ukradl přímo z hotovostního stání a v časové tísni nestihl sundat zajišťovaní závlačky vystřelovacího sedadla ani krytky pitotových trubic. Letěl bez ukazatele rychlosti a bez možnosti katapultáže.
URL : https://www.valka.cz/17-08-2010-Severokorejsky-MiG-havaroval-v-Cine-t102799#370224
Verze : 0
Koukal jsem na Google Earth, do Mongolska by to mělo být v doletu pouze na palivo z vnitřních nádrží, nevím, jak se dolet 21 prodlouží s přídavnými nádržemi, ale troreticky by to zvládnout mohl. A cesta přes Čínu do Ruska je z "podezřelého" cípu KLDR relativně nejlogičtější - k Vladivostoku nebo do Jižní Koreje by to měl blíž, ale musel by letět přes KLDR nebo podél hranice, tedy s větším rizikem, takhle (pokud ulétal) letěl tak, aby se co nejrychleji dostal od hranic KLDR a tím i od letectva KLDR.
URL : https://www.valka.cz/17-08-2010-Severokorejsky-MiG-havaroval-v-Cine-t102799#370231
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.