Název: Name: | Petljakov Pe-2VI | Petlyakov Pe-2VI |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2ВИ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.05.1943 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.05.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (No.15/161) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5790 kg | 12765 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6870 kg | 15146 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,930 m | 12ft 10,72in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,63 kg/m2 | 34.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100V o výkonu 860,5 kW (1 170 k) v h= 2 100 m. vrtule trojlistá stavitelná | Klimov M-105PD, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine (experimental high-altitude version) with two stage superchanger E-100V power 1,154 hp at 6,900 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 984 l | 436.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 557 km/h v 6100 m | 346.1 mph in 20013 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,4 min do 5000 m | 10,4 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | 34449 ft |
Dolet: Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v pumovnici, po 160 nábojích 1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v přídi se 150 náboji a 1x kulomet UBT ráže 12,7 mm v dálkově ovládané střelecké věži DEU-1 Pumový náklad do 500 kg. | Two 0.79 inch ShVAK fixed forward-firing cannon mounted in the bomb bay, 160 rpg one 0.5 inch UBK fixed forward-firing machine-gun in the nose, 150 round and one 0.5 inch UBT remote-controlled mounting machine-gun in the tail. Bomb load: to 1,102 lb |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck Motory M-105PD s velkými dvoustupňovými kompresory E-100V konstruktéra V. A. Dolležala byly nespolehlivé a neodladěné. Jednak zapříčinily značné opoždění (druhý stroj označený Pe-2VI byl poháněn motory M-82NB s turbokompresory TK-3) a za druhé se nedostal tento letoun do výroby právě kvůli těmto motorům - přehřívání, nedostatečný výkon atd. Nakonec tehdejší hlavní konstruktér A. I. Putilov uvažoval o jejich náhradě motory VK-105PF. Tento letoun byl asi jedním z důvodů jeho odvolání a po příchodu V. M. Mjasičeva byly práce na verzi VI definitivně ukončeny. Stíhací letouny byly dále vyráběny pod označením Pe-3. Hlavním poznávacím znakem je neprosklená příď. Pouze kabina pilota byla přetlaková. | NATO reporting name: Buck Pe-2VI (Vysotnyj Istrebittel) Experimental high altitude fighter version. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 http://www.vectorsite.net/avpe2.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/pe2vi.html https://ru.wikipedia.org/wiki/ archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |