Název: Name: | Petljakov Pe-2UT | Petlyakov Pe-2UT |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-2YT | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.07.1942-DD.12.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1942-DD.12.1945 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~671 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1942 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5956 kg | 13131 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7344 kg | 16191 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8210 kg | 18100 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,660 m | 41ft 6,43in |
Výška: Height: | 3,930 m | 12ft 10,72in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 435.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,34 kg/m2 | 37.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61B s nastavitelným úhlem náběhu. | Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 054 l | 326 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 508 km/h v 3900 m | 315.7 mph in 12795 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410 km/h v 5000 m | 254.8 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8700 m | 28543 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi Pumový náklad: normálně 600 kg (6x FAB-100 v pumovnicích nebo 2x FAB-250 na vnějších závěsech) | One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose. Bomb load: normal weight 1,323 lb (six 220 lb FAB-100 internal or two 551 lb FAB-250 external etc.) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Buck První dva prototypy byly dokončeny v červenci a v srpnu 1942. Výroby začala zvolna a pomalu se stupňovala. Letoun procházel vývojem, měnily se motory a vybavení (odstranění pancéřování a samosvorných nádrží tyto úpravy přinesly pokles vzletové hmotnosti až na 7 000 kg, recipročně vzrostla rychlost na 512 km/h. V roce 1943 se začalo používat označení UPe-2. | NATO reporting name: Buck ? |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 http://www.airwar.ru/enc/other2/pe2ut.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm www.xs4all.nl konflikty.pl archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |