De Havilland D.H.82C Tiger Moth

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.82C Tiger Moth De Havilland D.H.82C Tiger Moth
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.82C Tiger Moth
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1940-DD.09.1942 de Havilland Aircraft of Canada Ltd., Toronto, Ontario /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1940-DD.09.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1523
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
544 kg 1200 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
828 kg 1825 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.94 m 29ft 4in
Délka:
Length:
7.29 m 23ft 11in
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.2 m2 239 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Gipsy Major IC o výkonu 104 kW, později
Menasco Pirate D.4 o výkonu 93 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
de Havilland Gipsy Major IC, power 140 hp, later
Menasco Pirate D.4, power 125 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
86 l 19 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172.2 km/h v ? m 107 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
144.8 km/h v ? m 90 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.8 m/s 750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4450 m 14600 ft
Dolet:
Range:
442.6 km 275 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A.J. The de Havilland Tiger Moth, Profile No.132, Profile Publications, Leatherhead 1966.
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
Lang, Gerhard. Havilland D.H.82 Tiger Moth. Die Geschichte des Standardtrainers der RAF, Flugzeug Profile No.17, Flugzeug Publikations 1980.
Rimmel, Ray. Tiger Moth: De Havilland DH82 Tiger Moth, Aeroguide Classics No.6, Linewrights 1992. ISBN 0-946958-38-6.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.pilotfriend.com
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82C-Tiger-Moth-t104351#374688 Verze : 0
4360, jeden z čistě kanadských D.H.82C. Od předchozích verzí se lišily zjednodušenou kapotáží motoru, podvozkem s brzdami posunutým mírně vpřed, ostruhovým kolem, a kvůli celoročnímu provozu také překrytem kabiny, vytápěné pomocí výfukových plynů. Překryt bylo možno v teplejších měsících sundat. kvůli problémům s dopravou motorů z Anglie dostala část strojů americké motory Menasco, které ovšem měly nižší výkon.


Zdroj:
Jackson, A.J. De Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4.
www.airforce.forces.gc.ca
De Havilland D.H.82C Tiger Moth - Department of National Defence, www.forces.gc.ca

Department of National Defence, www.forces.gc.ca
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-82C-Tiger-Moth-t104351#374690 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více