Název: Name: | Grumman XTBF-1 | Grumman XTBF-1 |
Originální název: Original Name: | Grumman XTBF-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (Bu. Aer. No. 2539 a 2540) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.08.1941 15.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4788 kg | 10555 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7444 kg | 16410 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,510 m | 54ft 2in |
Délka: Length: | 12.19 m | 39ft 12in |
Výška: Height: | 3.99 m | 13ft 1in |
Plocha křídla: Wing Area: | 45.52 m2 | 490 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 163.5 kg/m2 | 33.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright R-2600-8 Twin Cyclone, dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec o výkonu 1 270 kW. Vrtule trojlistá Hamilton Standard Hydromatic s konstantní rychlostí otáček. | Wright R-2600-8 Twin Cyclone fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine rated at 1,700 hp, driving a three-blade variable-pitch constant-speed Hamilton Standard Hydromatic propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 268 l + 1 023 l v pomocné nádrži nesené v pumovnici + 439 l v dvou přídavných nádržích pod křídly. | 279 UK gallons and an auxiliary bombbay fuel tank with a capacity of 229 UK gallons and 97 UK gallons in two underwing drop tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 435 km/h v 3658 m | 270 mph in 12000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 238 km/h v 305 m | 148 mph in 1000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,27 m/s | 1431 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 3048 m | 13,0 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6828 m | 22400 ft |
Dolet: Range: | 1810 km | 1125 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3508 km | 2180 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning M2 ráže 7,62 mm nad motorem s 300 náboji, 1x pohyblivý kulomet Browning M2 ráže 7,62 mm ve spodním střelišti pro střelbu dozadu dolů s 500 náboji a 1x pohyblivý kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži se 400 náboji. Pumová výzbroj: 1x torpédo Bliss-Leavitt Mark 13 ráže 559 mm o hmotnosti 907 kg nebo 4x 227 kg pum nebo hlubinných pum. | One fixed 0.30 inch Browning machine gun with 300 rounds, mounted in the upper right side of the nose and fired by the pilot, one 0.30 inch Browning M2 trainable rearward-firing in ventral postion, 500 rounds and One 0.50 inch 0.50 inch Browning M2 trainable rearward-firing in dorsal turret, 400 rounds. Bomb load: One 22 inch Bliss-Leavitt Mark 13 torpedo, 2,000 lb, or up to four 500 pound bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp palubního torpédového bombardéru, celkem byly postaveny dva letouny z níchž jeden havaroval. Grumman však pokračoval v jejich rychlém vývoji. | The Grumman "Iron Works" almost inevitably would be the supplier. Leroy Grumman, an engineer by background, helped design the torpedo bomber that would meet the navy's specs. The prototype was designated XTBF-1: eXperimental, Torpedo Bomber, F = Grumman, 1st variant. Two aircraft were built, one of which crashed in the woods near Brentwood, Long Island. But the program continued at the rapid pace which was a hallmark of Grumman's production |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon, Grumman (Eastern) TBF (TBM) Avenger, Aircraft in Profile No. 214. London, Profile Publications Ltd., 1970, No ISBN. Famous Airplanes of the World,TBF/TBM Avanger, No. 42, 1993-9, Bunrin Do Co., Ltd. http://www.acepilots.com/planes/avenger.html http://www.vectorsite.net/avtbm.html www.xs4all.nl archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |