01.03.1940-??.10.1941 1st Bombardment Regiment (Flotila 1 bombardament) 21.10.1941-20.04.1944 ? 20.04.1944-??.04.1944 1st. Air Corps (Corpul 1 Aerian Roman) ??.04.1944-24.06.1944 2nd Air Corps (Corpul 2 Aerian Roman)
Dislokace: Deployed:
01.03.1940-02.07.1940 Brašov 02.07.1940-11.08.1940 Blaj 11.08.1940-01.09.1940 Campia Turzii u Kluže 01.09.1940- Brašov Od DD.06.1941-21.10.1941 v poli na východoevropském válčišti. ??.10.1941-DD.MM.1942 Brašov DD.MM.1942-22.04.1944 Buzău, Fligerhorst Buzau / 22.04.1944-24.06.1944 Ianca (u města Braile v jižní Moldávii)
Velitel: Commander:
22.06.1940-??.08.1940 Nagaevschi, Gheorghe (Locotenent comandor aviator) ??.08.1940-DD.MM.194? Negrescu, Ioan (Capitan aviator) 14.06.1941 Slavescu, Ioan (Locotenent comandor aviator) 22.04.1944 Stefanescu, Anton (Locotenent comandor aviator)
Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass, Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, AJ-Press, Gdańsk 2006
URL : https://www.valka.cz/4-bombardovaci-skupina-1940-1944-t104790#376250
Verze : 1
Po zářijovém tažení 1939 byly evakuované polské stroje PZL.37 "Łoś" A, PZL.37 "Łoś" A-bis a PZL.37 "Łoś" B opraveny, dozbrojeny a soustředěny v Brašově. Tam byly zařazeny do stavu rumunského královského letectva a přiděleny do výzbroje 4. bombardovací skupiny. V rumunském letectvu nesly označení PZL.37 Loos. Celkem bylo do rumunského letectva zařazeno těchto 22 strojů:
PZL.37 Loos
Verze
Polské vojenské evidenční číslo
Rumunské útvarové označení
V rumunském letectvu od-do
Poznámka
A
72.11
201
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.36
202
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.42
220
14.06.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946
A-bis
72.78
203
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 10.04.1946
B
72.101
205
01.01.1940-08.08.1940
Nehoda při startu. Problém s motory. Stroj shořel. Osádka: Nicolae Pădureanu, Petre Şilo, Alexandru Rizoiu, Ioan Filipescu zahynula. Odepsán v roce 1941.
B
72.106
206
01.01.1940-22.06.1941
Sestřelen sovětským protiletadlovým dělostřelectvem nad letištěm Bulgărica. Osádka: Constantin Varlan - padl, Florin Teodorescu, Ioan Sandulescu, Ioan Margarit se zachránili padáky a padli do zajetí. Oficiálně odepsán 08.08.1942. V rumunsku odlétal při 117 vzletech 78,09 hodin.
B
72.117
207
01.01.1940-DD.11.(?)1942
01.11.1942 byl opravován na základně 4. bombardovací skupiny. Dále už v zachované dokumentaci nejsou záznamy. Pravděpodobně byl neopravitelný z důvodu nedostatku náhradních dílů. Oficiálně odepsán 22.08.1944
B
72.118
208
01.01.1940-26.04.1940
V průběhu startu padl ve výšce 300 m do vývrtky a rozbil se poblíž letiště v Brašově. Letci: Ilie Petcu a Dimitru Bogdan zahynuli. Oficiálně odepsán 18.02.1941
B
72.119
209
01.01.1940-30.06.1940
Nouzové přistání na břicho u obce Barghiş. Utržený pravý motor. Oprava nebyla možná. Oficiálně odepsán 20.03.1943
B
72.120
210
01.01.1940-03.05.1944
Sestřelen sovětskými stíhači na P-39 Airacobra (508. IAP) v prostoru obce Bresti.
B
72.136
212
01.01.1940-01.05.1940
Srážka na letišti v Brašově ze Savoia S-79 "1". Oficiálně odepsán 03.03.1941
B
72.137
211
01.01.1940-16.08.1940
Nehoda při přistání na letišti Campia Turzii - ulomení podvozku. Stroj shořel, osádka byla zachráněna. Odepsán v roce 1941.
B
72.142
213
01.01.1940-01.09.1944
01.09.1944 poškozen německými Bf 109G na letišti Blaj. Opraven a po květnu 1945 navrácen do služby. V roce 1946 se o něm neobjevují žádné záznamy.
B
72.170
214
01.01.1940-22.06.1941
Sestřelen sovětským protiletadlovým dělostřelectvem (463. protiletadlová dělostřelecká baterie) nad letištěm Bulgărica. Osádka: Vasile Nanescu, Vasile Iarosevici, Vadin Barsan, Nicolae Sava padla. Oficiálně odepsán 08.08.1942. V Rumunsku odlétal 43,45 hodin.
B
72.193
215
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani. Oficiálně odepsán 23.03.1946.
B
72.200
217
01.01.1940-04.04.1941
Při startu z letiště v Brašově se zastavily oba motory a stroj spadl z malé výšky. Osádka: Toma Ungureanu, Octavian Tomescu, Gheorghe Ciobanu, Gheorghe Caragheorghiopol zahynula. Stroj oficiálně odepsán 16.09.1941
B
72.210
204
01.01.1940-01.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Luncani v 16.15 hod. Oficiálně odepsán 23.03.1946
B
72.215
218
01.01.1940-DD.MM.1942
30.04.1942 byl v opravě v letecké továrně Brašov. Navrženo jeho odepsání. Od té doby se v dokumentaci nevyskytuje.
B
72.240
222
14.06.1940-DD.MM.1941
28.09.1941 byl v opravě v leteckých opravnách v Cotroceni. Doporučen odpis. Oficiálně odepsán 07.03.1942
B
72.250
219
01.01.1940-30.06.1940
Havárie na letišti v Brašově. Oprava nebyla možná. Oficiálně odepsán 07.11.1942
B
72.251
221
14.(?)06.1940-02.09.1944
Shořel při útoku německých Bf 109G na letiště Turda de Sus. Oficiálně odepsán 23.02.1946
B
72.252
216
01.01.1940-08.08.1941
Po požáru motoru shořel na letišti v Brašově.
V roce 1942 byly zbylé stroje přiděleny do letecké školy pro piloty dvoumotorových bombardérů. Koncem roku 1943 byly znovu uznány za operační a zařazeny do výzbroje 76. bombardovací perutě.
Zdroje: Bernád, Denes, Braniewski, Bogdan, Cynk, Jerzy B., Glass, Andrzej, Kopański, Tomasz J.: PZL.37 Łoś, AJ-Press, Gdańsk 2006 Cynk, Jerzy B.: Samolot bombowy PZL P-37 Łoś, WKŁ, Warszawa 1990
URL : https://www.valka.cz/4-bombardovaci-skupina-1940-1944-t104790#376501
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.