Název: Name: | Caudron CR.770 C.1 | Caudron CR.770 C.1 |
Originální název: Original Name: | Caudron CR.770 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société anonyme des avions Caudron,Issy-les-Moulineaux | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1740 kg | 3836 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2150 kg | 4740 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,67 m | 28ft 5,33in |
Délka: Length: | 9,90 m | 32ft 5,75in |
Výška: Height: | 2,92 m | 9ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,50 m2 | 134.55 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 171,588 kg/m2 | 35.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault 626 vzduchem chlazený řadový vidlicový invertní šestnáctiválec o výkonu 588,4 kW (800 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu Ratier typ HG o průměru 2 160 mm. | Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789 hp at 13,123 ft, driving a three-blade Ratier Type HG metal variable-pitch propeller of the diameter 7ft 1in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 4000 m | 366.6 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 506 km/h v ? m | 314.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,3 m/s | 2421.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,85 min do 4000 m | 4,85 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10360 m | 33990 ft |
Dolet: Range: | 1430 km | 888.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm pod křídlem, 300 - 1 500 nábojů pro každý. | Six fixed forward-fíring 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns mounted below the wings 300 to 1,500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letové zkoušky prototypu CR-770 nemohly být dokončeny, jsou uvedené výkony pouze vypočteny. Datum prvního vzletu uváděno někdy jako listopad 1939. | It was modified by a third prototype CR 760 but was powered by a Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789hp. Ten minutes after taking off for the first time, the CR 770 suffered a broken crankshaft, and, before a replacement power plant the prototype had to be destroyed to avoid capture by the Wehrmacht. Testing were not completed - performances are merely calculated. |
Zdroje: Sources: | Lotnictwo 7/2007, Magazyn miłośników lotnictwa wojkowego, cywilnego i kosmonautiky, Encyklopedia Lotnicza: Caudron C.714 i CR.770, ISSN 1732-5323. www.aviastar.org www.aviafrance.com www.samolotypolskie.pl http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr770.html www.stardestroyer.net |