Artur Nurgalejev, Aviaport.ru
Společnost Military plánuje provést první výsadek z paluby vojenského transportního letadla Airbus A400M, v dalším kroku pak první doplnění paliva ve vzduchu.
Předpokládá taktéž, že se podaří uzavřít rozhovory o kontraktech s evropskými kupci, informoval Flightglobal.com.
Letadlo s palubním číslem MSN001 v nejbližší době absolvuje zkoušky v podmínkách uměle vytvořené námrazy v Toulouse, brzy ale zahájí zkoušky výsadků nejrůznějších nákladů.
Jak informoval viceprezident společnosti Airbus Military Fernando Alonso shazovat nafouknuté gumové balóny, potom makety techniky a nakonec dojde k výsadkům parašutistů z Francie a Velké Británie.
V tomto roce musí transportní A400M pojít nákladovými zkouškami na letecké základně Moron ve Španělsku a také musí absolvovat 5 letů v takových podmínkách, kdy vnějšími vlivy dojde k rozkmitání křídel.
Na letounu Airbus A400M jsou instalovány speciální ocasní nárazníky, které umožnily zvětšit úhel vzletu na 12°, před použitím byl tento úhel 10°.
Letadlo sériového čísla MSN001 musí také přeletěn na leteckou základnu RAF Brize Norton ve Velké Británii, kde budou provedeny testy doplňování paliva ve vzduchu z letounu Vickers VC10
Podle slov Fernanda Alonsa jsou základními prioritami pro rok 2011 zkoušky v podmínkách skutečné přírodní námrazy a také vykonání řady prvních přistání na nepřipravení či nezpevněné VPP (vzletové a přistávací plochy).
Zkoušky v mrazových podmínkách budou probíhat ve Švédsku a Kanadě, ve vysokohorském prostředí v Bolívii a ve vysokých teplotách ve Spojených arabských emirátech.
K 25.říjnu tohoto roku, podle toho, co uvedl Fernando Alonso, uskutečnily tři letouny A400M 200 letů v celkovém náletu 672 hadiny, což ale bylo o 200 hodin méně, než bylo původně plánováno.
¨Do konce tohoto roku plánuje společnost Airbus podepsat kontrakt na výrobu nových vojenských transportních letadel A400M s Belgií, Francií, Německem, Lucemburskem, Španělskem, Tureckem a Velkou Británií. Jako potenciální zákazník se jeví ještě Jihoafrická republika a Malajsie.
Již nyní je ale známo, že např. Německo snížilo plánovaný počet A400M z 60 na 53 letadel.
V tomto okamžiku má Airbus Military rozjednány zakázky na výrobu 170 transportních letadel Airbus A400M.
Zdroj: Aviaport.ru
Společnost Military plánuje provést první výsadek z paluby vojenského transportního letadla Airbus A400M, v dalším kroku pak první doplnění paliva ve vzduchu.
Předpokládá taktéž, že se podaří uzavřít rozhovory o kontraktech s evropskými kupci, informoval Flightglobal.com.
Letadlo s palubním číslem MSN001 v nejbližší době absolvuje zkoušky v podmínkách uměle vytvořené námrazy v Toulouse, brzy ale zahájí zkoušky výsadků nejrůznějších nákladů.
Jak informoval viceprezident společnosti Airbus Military Fernando Alonso shazovat nafouknuté gumové balóny, potom makety techniky a nakonec dojde k výsadkům parašutistů z Francie a Velké Británie.
V tomto roce musí transportní A400M pojít nákladovými zkouškami na letecké základně Moron ve Španělsku a také musí absolvovat 5 letů v takových podmínkách, kdy vnějšími vlivy dojde k rozkmitání křídel.
Na letounu Airbus A400M jsou instalovány speciální ocasní nárazníky, které umožnily zvětšit úhel vzletu na 12°, před použitím byl tento úhel 10°.
Letadlo sériového čísla MSN001 musí také přeletěn na leteckou základnu RAF Brize Norton ve Velké Británii, kde budou provedeny testy doplňování paliva ve vzduchu z letounu Vickers VC10
Podle slov Fernanda Alonsa jsou základními prioritami pro rok 2011 zkoušky v podmínkách skutečné přírodní námrazy a také vykonání řady prvních přistání na nepřipravení či nezpevněné VPP (vzletové a přistávací plochy).
Zkoušky v mrazových podmínkách budou probíhat ve Švédsku a Kanadě, ve vysokohorském prostředí v Bolívii a ve vysokých teplotách ve Spojených arabských emirátech.
K 25.říjnu tohoto roku, podle toho, co uvedl Fernando Alonso, uskutečnily tři letouny A400M 200 letů v celkovém náletu 672 hadiny, což ale bylo o 200 hodin méně, než bylo původně plánováno.
¨Do konce tohoto roku plánuje společnost Airbus podepsat kontrakt na výrobu nových vojenských transportních letadel A400M s Belgií, Francií, Německem, Lucemburskem, Španělskem, Tureckem a Velkou Británií. Jako potenciální zákazník se jeví ještě Jihoafrická republika a Malajsie.
Již nyní je ale známo, že např. Německo snížilo plánovaný počet A400M z 60 na 53 letadel.
V tomto okamžiku má Airbus Military rozjednány zakázky na výrobu 170 transportních letadel Airbus A400M.
Zdroj: Aviaport.ru