Fiat BR.20M

     
Název:
Name:
Fiat BR.20M Fiat BR.20M
Originální název:
Original Name:
Fiat BR.20M
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1939-DD.04.1942 SA Aeronautica d’Italia,Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1939-DD.04.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
264
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1939
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6850 kg 15102 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10450 kg 23038 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,560 m 70ft 8,82in
Délka:
Length:
16,870 m 55ft 4,16in
Výška:
Height:
4,710 m 15ft 5,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
74,08 m2 797.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
141,06 kg/m2 28.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Fiat A.80 RC.41 o výkonu 767,85 kW, 74,6 kW v h= 4 100 m
Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton s konstantními otáčkami o průměru 3 531 mm.
Fiat A.80 RC.41 eighteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,030 hp for take-off and 1,000 hp at 13,450 ft,
driving a three-blade Fiat-Hamilton constant speed metal propellers of 11ft 7,02in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
6 320 l 796.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 4100 m 254.8 mph in 13451 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
339.6 km/h v 4850 m 211 mph in 15912 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,5 m/s 885.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25,0 min do 6000 m 25,0 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6750 m 22146 ft
Dolet:
Range:
1240 km 770.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2750 km 1708.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Breda DR, 350 nábojů,
1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm v přední věži Breda-H, 500 nábojů
1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti pod trupem, 500 nábojů.
Pumový náklad do 1 600 kg, obvykle 2x 800 kg nebo 2x 500 kg nebo 4x 250 kg pumy.
One 0.303 inch Breda-SAFAT gun trainable forward-firing in nose turret, 500 rounds and
one 0.5 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in dorsal turret, 350 rpg and
one 0.303 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in ventral hatch position, 500 rounds.
Bomb load: Up to 3,527 lb of disposable stores carried in a lower-fuselage weapons bay. Normal load: two 1,764 lb bombs, or two 1,102 lb bombs, or four 551 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Písmeno M značí Modificato - zmodernizovaný.
Znamenalo to upravu přídě - prosklení, prodloužení trupu o cca 700 mm a zesílení výzbroje.
M stands for Modificato, or modified.
Zdroje:
Sources:
Chris Bishop, The Encyclopedia of Weapons of World War II, Barnes & Noble, rok 1998, New York, ISBN 0-7607-1022-8
Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Giorgio Apostolo, The Fiat B.R.20, Profile Publications, Number 110, 1969, No ISBN
www.xs4all.nl
http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_br-20.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20M-t105516#377261 Verze : 0
.
Fiat BR.20M - Tento Fiat BR.20M patřil do stavu 4. Squadriglie, 11. Gruppo, 18. Stormo. Letoun operoval z letiště Meslbroek v Belgii a na podzim 1940 se zúčastnil bitvy o Británii. Horní a boční plochy nesou nátěr pískové barvy s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy světle šedé.

Tento Fiat BR.20M patřil do stavu 4. Squadriglie, 11. Gruppo, 18. Stormo. Letoun operoval z letiště Meslbroek v Belgii a na podzim 1940 se zúčastnil bitvy o Británii. Horní a boční plochy nesou nátěr pískové barvy s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20M-t105516#403798 Verze : 0
Přiložím několik dobových fotografií BR.20M
zdroje jsou uvedeny výše
Fiat BR.20M -


Fiat BR.20M -


Fiat BR.20M -


Fiat BR.20M -


Fiat BR.20M -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20M-t105516#377262 Verze : 0
BR.20M MM22621 z 243. Squadriglia, 99. Gruppo zostrelený anglickým Hawker Hurricanom, ktorý pilotoval P/O P.G. Leggett z 46. perute RAF, 11.11.1940, Rendlesham Forest, Suffolk, Anglicko. Pilot Sottotenente Pietro Appiani a ďalší traja členovia posádky boli zajatí, dvaja členovia posádky zomreli na následky poranení.



https://www.valka.cz/clanek_10806.html
http://surfcity.kund.dalnet.se/falco_bob.htm
www.asisbiz.com
www.flickr.com
www.surreymirror.co.uk
https://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Leggett

Fiat BR.20M -


Fiat BR.20M - príslušníci anglickej Home Guard si prezerajú ukoristenú dávku prvej pomoci z talianskeho lietadla - víno, paštéta...

príslušníci anglickej Home Guard si prezerajú ukoristenú "dávku prvej pomoci" z talianskeho lietadla - víno, paštéta...
Fiat BR.20M - P/O Percival Graham Leggett (14.02.1921 – 26.05.2013)

P/O Percival Graham Leggett (14.02.1921 – 26.05.2013)
URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20M-t105516#537784 Verze : 4
Doplním trojpohled
Fiat BR.20M -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-BR-20M-t105516#134164 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více