Název: Name: | Petljakov Pe-3 | Petlyakov Pe-3 |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1941-DD.10.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.10.1941-DD.12.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Irkutsk | |
Období výroby: Production Period: | 02.08.1941-07.08.1941 1st prototype DD.08.1941-DD.12.1941 serial production | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 207 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5730 kg | 12632 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7860 kg | 17328 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,5in |
Délka: Length: | 12,670 m | 41ft 6,8in |
Výška: Height: | 3,930 m | 12ft 10,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,80 m2 | 439.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 192,647 kg/m2 | 39.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105R kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m. Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-61B | Klimov VK-105R twelve-cylinder liquid-cooled Vee 60°, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 200 l | 484 UK gallons (581.2 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535 km/h v 5300 m | 332.4 mph in 17388 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 475 km/h v 3500 m | 295.2 mph in 11483 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,07 m/s | 1982.3 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,0 min do 5000 m | 9,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8600 m | 28215 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2150 km | 1335.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm po 250 nábojích 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm 750 nábojů 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v ocase, 250 nábojů. Pumový náklad: do maximální hmotnosti 700 kg 2x 100 kg puma FAB-100 (zavěšeny pod motory) 2x 100 kg puma FAB-100 (pod křídly) nebo při přetížení 2x 250 kg FAB-250 (pod křídly). | Two fixed forward-firing 0.50 inch UBK machine-guns in the nose, 250 rpg, one 0.3 in fixed rearwardfiring ShKAS machine-gun in tail, 250 rounds and one flexible rearward-firing 0.30 inch ShKAS machine-gun replaced the TSS-1 in the navigator's turret, 750 rounds. Bomb load: Up to 1,543 lb of disposable stores carried in two engine nacelle weapons bays rated at 220 lb each, and on two underwing hardpoints rated at 551 lb each. General disposables load consisted of: two 220 lb FAB-100 bombs in engine nacelles two 220 lb FAB-100 bombs under the wings, occasionally in an overload condition two 551 lb FAB-250 bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3. Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. www.xs4all.nl http://www.wio.ru/tacftr/atak-rus.htm http://airwar.ru/enc/fww2/pe3.html http://www.airpages.ru/eng/ru/pe3.shtml http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm archiv autora |