Short Empire - přehled verzí:
S.23
Dopravní a poštovní létající člun, navržený podle požadavku ministerstva letectví na dopravní letoun pro trasy mezi Británií a Austrálií. Oficiálně nazván C Class a všech 31 postavených strojů dostalo jména začínající písmenem C. Používán společnostmi Imperial Airways a Quantas. Za druhé světové války byly dva stroje zařazeny k RAF, ozbrojeny a používány jako hlídkové a další převzaty jako transportní BOAC a RAAF.
S.30
Devět strojů vybavených motory Bristol Perseus místo původních Pegasus a výrazně zvětšeným doletem a nosností. několik z nich použito k experimentům s tankováním za letu. Za války dva převzaty RAF a další BOAC.
S.33
Poslední dva stroje, postavené roce 1939, dostaly původní motory Pegasus a v podstatě se nelišily od S.23. Byly převzaty přímo BOAC.
S.21 Maia
Létající člun odvozený od S.23 a použitý jako nosný letoun systému Mayo Composite, vynášející "parazitní" dopravní hydroplán S.20 Mercury.
S.26
Tři stroje zvětšené G Class, určené k transatlantické dopravě Imperial Airways, ale kvůli vypuknutí války všechny ozbrojeny a převzaty RAF jako VIP transport.
Zdroj:
Norris, Geoffrey. The Short Empire Boats, Profile No.84. Profile Publications, Leatherhead 1966.
www.century-of-flight.net
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Empire
S.23
Dopravní a poštovní létající člun, navržený podle požadavku ministerstva letectví na dopravní letoun pro trasy mezi Británií a Austrálií. Oficiálně nazván C Class a všech 31 postavených strojů dostalo jména začínající písmenem C. Používán společnostmi Imperial Airways a Quantas. Za druhé světové války byly dva stroje zařazeny k RAF, ozbrojeny a používány jako hlídkové a další převzaty jako transportní BOAC a RAAF.
S.30
Devět strojů vybavených motory Bristol Perseus místo původních Pegasus a výrazně zvětšeným doletem a nosností. několik z nich použito k experimentům s tankováním za letu. Za války dva převzaty RAF a další BOAC.
S.33
Poslední dva stroje, postavené roce 1939, dostaly původní motory Pegasus a v podstatě se nelišily od S.23. Byly převzaty přímo BOAC.
S.21 Maia
Létající člun odvozený od S.23 a použitý jako nosný letoun systému Mayo Composite, vynášející "parazitní" dopravní hydroplán S.20 Mercury.
S.26
Tři stroje zvětšené G Class, určené k transatlantické dopravě Imperial Airways, ale kvůli vypuknutí války všechny ozbrojeny a převzaty RAF jako VIP transport.
Zdroj:
Norris, Geoffrey. The Short Empire Boats, Profile No.84. Profile Publications, Leatherhead 1966.
www.century-of-flight.net
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Empire