TG-V
V březnu roku 1931 předložil ing. E. Grotte UMM RKKA návrh projektu supertěžkého tanku - spíše pozemní bitevní lodi - o celkové hmotnosti okolo 1000 tun. Tento gigant měl nést v šesti věžích tuto výzbroj - v hlavní věži dva kanony ráže 304 mm, ve dvou předních celkem čtyři kanony ráže 152 mm, v zadní části měly být umístěny ve tří věžích čtyři kanony ráže 76,2 mm a dva ráže 45 mm. Ochranu tanku měl tvořit v čelní části pancíř o síle 300 mm (tedy jako pancíř bitevní lodi), na bocích 250 mm a v ostatních částech od 60 do 100 mm. Pro obsluhu se počítalo se 40 muži, pro pohon mělo sloužit několik motorů o celkovém výkonu 24 000 HP. Ovládání vozidla mělo být v kombinaci hydrodynamické a elektrické převody. Vozidlo mělo dosahovat rychlosti až 60 km/h.
Naštěstí nebyl na Správě mechanizace a motorizace DRRA nikdo dostatečně šílený, aby projekt doporučil k výrobě prototypu.
Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
http://forum.bestway.com.ua/
TG-V
nákres projektu vozidla
V březnu roku 1931 předložil ing. E. Grotte UMM RKKA návrh projektu supertěžkého tanku - spíše pozemní bitevní lodi - o celkové hmotnosti okolo 1000 tun. Tento gigant měl nést v šesti věžích tuto výzbroj - v hlavní věži dva kanony ráže 304 mm, ve dvou předních celkem čtyři kanony ráže 152 mm, v zadní části měly být umístěny ve tří věžích čtyři kanony ráže 76,2 mm a dva ráže 45 mm. Ochranu tanku měl tvořit v čelní části pancíř o síle 300 mm (tedy jako pancíř bitevní lodi), na bocích 250 mm a v ostatních částech od 60 do 100 mm. Pro obsluhu se počítalo se 40 muži, pro pohon mělo sloužit několik motorů o celkovém výkonu 24 000 HP. Ovládání vozidla mělo být v kombinaci hydrodynamické a elektrické převody. Vozidlo mělo dosahovat rychlosti až 60 km/h.
Naštěstí nebyl na Správě mechanizace a motorizace DRRA nikdo dostatečně šílený, aby projekt doporučil k výrobě prototypu.
Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
http://forum.bestway.com.ua/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
TG-V
nákres projektu vozidla