Fiat G.55/0

     
Název:
Name:
Fiat G.55/0 Fiat G.55/0
Originální název:
Original Name:
Fiat G.55/0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1942-DD.09.1943 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1942-DD.09.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy (MM491, MM492 a MM493)
17 předsériových (MM91053 to MM91069)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.04.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2690 kg 5930 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3358 kg 7404 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,855 m 38ft 10,73in
Délka:
Length:
9,370 m 30ft 8,89in
Výška:
Height:
3,130 m 10ft 3,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,11 m2 227.23 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
159,07 kg/m2 32.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 605A-1 o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (První a druhý prototyp)
Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW.
Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. (Ostatní G.55/0)
Daimler-Benz DB 605A-1 twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp for take-off,
driving a three blade VDM constant-speed propeller of 10 ft diameter. (First and second prototype)
Fiat R.A 1050 Tifone (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp for take-off,
driving a three blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter. (Other G.55/0)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l 121 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
630 km/h v 8000 m 391.5 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v 5700 m 304.5 mph in 18701 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,27 min do 6000 m 7,27 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12750 m 41831 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 200 náboji,
4x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem a a pod motorem, 300 nábojů pro každý.
One 0.79 inch MG 151/20 cannon, installed in the hub with 200 rounds and
four fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns two in the upper engine cowling and two in the lower part, with 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp byl zalétán na základně Guidonia, kdeproběhly porovnávací testy s ostatními stíhačkami tzv. Serie 5. G.55 Centauro byl srovnáván s Macchi C.205V Veltro a s Reggiane Re.2005 Sagittario. Všechny byly poháněny německým motorem Daimler-Benz DB 605 A. Porovnávací testy odhalily vlastnosti prototypů, C.205V vynikal v nižších a středních výškách, rychle přecházel do střemhlavého letu, kde byl stabilní, jeho výkonnost však poklesla ve výškách nad 8 000 m a zde ztrácel i obratnost.Re.2005 byl nejrychlejší ve vysokých operačních výškách a ukazal se nejlepším v ve cvičných soubojích, ale trpěl silnými vibracemi, které se nedařilo včas odstranit. G.55 byl vybrán pro sériovou výrobu. Piloti vznášeli námitky pouze k nedobrým vlastnostem při vzletu, velká hmotnost vrtule se projevovala snahou o vybočení vlevo. Tento nedostatek byl částečně napraven mírným vybočením SOP. The prototype flew to Guidonia, where it was put into trials against the other fighters of the so-called Serie 5 Macchi C.205V Veltro and the formidable Reggiane Re.2005 Sagittario, all of them built around the powerful Daimler-Benz DB 605 engine. The trials showed that the Centauro was the 2nd best performer overall, and it won the tender set by the Regia Aeronautica. The C.205V was good at low and medium altitudes, fast and with good diving characteristics but its performance dropped considerably over 8,000 m (26,250 ft), particularly in handling. The Re.2005 was the fastest at high altitudes and best in dogfights, but suffered from a vibration which turned out to be a balance problem,this was corrected,but was still the most time consuming and technically advanced of the three to produce. The G.55 was chosen for mass production. The G.55 prototype reached 620 km/h (390 mph) full loaded without WEP(war emergency power), at 7,000 m (22,970 ft), a little less than expected, but had a strong airframe and was the best one regarding handling and stability at every altitude. The only negative assessment noted by G.55 pilots was the pronounced left-hand yawing at takeoff. This was partially remedied by a slight offset positioning of the vertical stabilizer to counteract engine torque.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55
http://comandosupremo.com/g55.html
http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
www.wwiivehicles.com
archiv autora

Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492

Druhý prototyp MM.492
Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492

Druhý prototyp MM.492
Fiat G.55/0 - Druhý prototyp MM.492 konec roku 1942

Druhý prototyp MM.492 konec roku 1942
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-55-0-t106514#380261 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více