Název: Name: | Curtiss P-40F Warhawk | Curtiss Kittyhawk Mk.II |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 87B-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1942-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1942-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 312 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.06.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2989 kg | 6590 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3756 kg | 8281 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4241 kg | 9350 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,380 m | 37ft 4,02in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4,03in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,93 m2 | 236.05 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 169,86 kg/m2 | 34.79 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | 1x Packard V-1650-1 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 969 kW, 925 kW v h= 3 500 m a 835 kW v h= 5 640 m, přeplňování jednostupňovým dvourychlostním kompresorem. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček | Packard V-1650-1, twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,300 hp for take-off, 1,240 hp at 11,483 ft, 1,120 hp at 18,500 ft, single-stage two-step supercharger, driving a three-blade constant-speed propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 594 l objem přídavných nádrží 197, 284, 568 a 643 l | 130 UK gallons and one either 141, 125, 62 or 43 UK gallons drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 586 km/h v 6096 m | 364.1 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 483 km/h v ? m | 300.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,5 m/s | 3248 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,55 min do 6096 m | 11,55 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10490 m | 34416 ft |
Dolet: Range: | 960 km | 596.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2444 km | 1518.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Browning M2 ráže 12,7 mm s 201 nábojem na hlaveň, Pumový náklad: do hmotnosti 327 kg. | Six 0.5 inch fixed forward-firing Browning M2 machine guns in the wings, 201 rpg. Bomb load: Up to 720 lb on three hardpoints, central hardpoint rated at 500 lb, two underwing hardpoints rated at 120 lb. Generally consisting of one 500 lb bombs and two 100 lb or six 20 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Verze P-40F s motorem Rols-Royce Merlin 28 podávala dobré výkony ve středních a vyšších výškách. P-40F-1 - verze s malou hřbetní plochou P-40F-5 - zadní část trupu byla prodloužena o 500 mm, zlepšení směrové stability. P-40F-10 - ruční ovládání klapek P-40F-15 - verze pro chladné podnebí - Aljaška P-40F-20 - úprava kyslíkového systému | To adopt the P-40 family for high-altitude fighting, the Curtiss team incorporated the Rolls Royce Merlin 28 P-40F-1 - Version with a smal dorsal fin fillet P-40F-5 - Extension of the rear fuselage by 1 ft 8 inch for improved directional stability P-40F-10 - Manual in stead of electrical cowl flap controls P-40F-15 - Winter version for use in Alaska P-40F-20 - Revised oxygen system |
Zdroje: Sources: | Doplnil a upravil moderátor Vláďa za pomoci těchto pramenů: Původní Schlangeho příspěvek William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Famous Airplanes of the World, No, 13, 9. 1973, Bunrin-Do, No ISBN. http://home.att.net/~jbaugher1/p40_9.html http://www.p40warhawk.com/Variants/P-40F.htm http://www.uswarplanes.net/p40.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohled z boku na první a poslední výrobní blok verze P-40F