Název: Name: | I-169 | I-169 |
Originální název: Original Name: | イー169 | |
Kategorie: Category: | oceánská ponorka | submersible ship, ocean |
Třída: Class: | Kaidai VIa | |
Kódové označení: Pennant Number: | I-169 | |
Loděnice: Builder: | Mitsubishi, Kōbe Shipyard | |
Založení kýlu: Laid Down: | 22.12.1932 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 15.02.1934 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | 28.09.1935 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 04.04.1944 potopena při nehodě / sunk by accident | |
Potopené lodě: Sunk Ships: | 21.07.1942 Tjinegara (9,227 GRT) | |
Velitel: Commander: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( ) | |
Jednotka: Unit: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR |
Poznámka: Note: | - 20.05.1942 přejmenována z I-69 na I-169 - 04.04.1944 Dozorčí důstojník I-169 nařídil, aby se okamžitě ponorka ponořila, i když většina palubních poklopů byla stále otevřená. I-169 se ponořila, aby se vyhnula první vlně bombardérů PB4Y Liberator. Protože hlavní indukční ventil nebyl zajištěn, zaplavily se okamžitě zadní oddíly ponorky. Celá posádka se udusila. | - 20.05.1942 rename from I-69 to I-169 - 04.04.1944 The watch officer orders I-169 to dive immediately, although most deck hatches are still open. I-169 submerges to avoid the first wave of PB4Y "Liberator" bombers. Since the main induction valve is not secured, the aft compartments flood immediately. The whole crew suffocated. |
Zdroje: Sources: | Submarines of the Imperial Japanese Navy Wikipedia - Kaidai class submarines Válečné lodě 1939-45 - Japonsko |