Aero L-39M (L-39M1)

     
Název:
Name:
Aero L-39M Aero L-39M
Originální název:
Original Name:
Л-39М
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
AVIRS, Oděsa
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
6 (do 2014 / by 2014)
První vzlet:
Maiden Flight:
14.11.2009
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4350 kg 9590 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5600 kg 12346 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,46 m 31 ft ⅜ in
Délka:
Length:
12,13 m 39 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
4,72 m 15 ft 5 ⅞ in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Progress AI-25TLŠ Progress AI-25TLSh
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
799 km/h v 3000 m 496 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
850 km 528 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x podkřídelní závěsník
100 kg pumy
nebo
50 kg pumy
nebo
UB-16-57U (rakety S-5)

vybavení:
havarijní zapisovač BUR-4-1
palubní výcvikový komplet BTK-39
odpovídač A-511
identifikační odpovídač Izdělije 680
radiostanice R-863
2 x underwing pylon
100 kg bombs
or
50 kg bombs
or
UB-16-57U (S-5 rockets)

equipment:
BUR-4-1 emergency recorder
BTK-39 on-board training kit
A-511 transponder
Izdeliye 680 identification transponder
R-863 radio station
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
L-39M (V L+K označován jako L-39M1, letoun na fotografiích ale nese na ocasní ploše označení pouze L-39M) je pokračováním vývoje modernizace L-39C, která po opuštění projektu L-39 AUP zahraničními firmami, vyústila v jednodušší variantu provedenou ukrajinským průmyslem v čele s firmou AVIRS. The L-39M (referred to as the L-39M1 in the L+K, but the aircraft in the photographs bears only the L-39M designation on the tailplane) is a continuation of the development of the L-39C upgrade, which, after the abandonment of the L-39 AUP project by foreign companies, resulted in a simpler variant made by Ukrainian industry led by AVIRS.
Zdroje:
Sources:
L+K 2/2011, Ukrajinská modernizácia Albatrosa, Miroslav Gyűrösi, str. 56-59
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39M-L-39M1-t110975#390171 Verze : 0
L-39M 01 představený firmou AVIRS na výstavě AVIASVIT 2010.


foto
Автор: Игорь Бубин
Aero L-39M (L-39M1) - autor: Igor Bubin

autor: Igor Bubin
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39M (L-39M1) - kokpit pilota-žáka
autor: Igor Bubin

kokpit pilota-žáka
autor: Igor Bubin
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39M-L-39M1-t110975#390174 Verze : 0
Doplňujúce informácie ku lietadlám, ktoré sa zrazili 25.08.2023 v Žytomyrskej oblasti.
L-39C v.č. 934649 pod podľa záznamov láskavo poskytnutých pánom Jakubom Fojtíkom predaný v podniku na expedíciu (formálne ukončenie výroby) dňa 27.02.1989 a a v.č. 934704 následne 31.03.1989. Dátum predania už asi nikto nedá dohromady, pretože prelety sa organizovali v skupinách cez Ivano-Frankivsk a lietadlá sa do kníh zapisovali pod štartovnými číslami. Avšak kvôli zárukám a vykonávaní prác prác počas státia to obyčajne podľa historiek starých mechanikov netrvalo príliš dlho. V SSSR mali poradové čísla 1770 a 1798 (zatiaľ bolo dopátraných 2105 lietadel, posledné z decembra 1990). 934704 bol zo série, kde boli aj československé L-39ZA 470x, séria 46xx je celá "sovietska".




Informácie zo svojho archívu láskavo poskytol pán JUDr. Jakub Fojtík, Ph.D., LL.M..
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39M-L-39M1-t110975#734038 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více