První dokončený F-35 C Lightning II (CF-1) překonal v prostoru základny Naval Air Station Patuxent River poprvé rychlost zvuku, výkonem 1,02 M ve výšce 30 000 stop (9144 m).
Za řízení seděl zkušební pilot námořní pěchoty Lt. Col. Matt Taylor .
Verze C určená pro námořnictvo má větší rozpětí a je upravená pro provoz v režimu CATOBAR (Catapult Take Off But Arested Recovery) - vzlet pomocí katapultu a brzděné přistání.
Zdroj:
PATUXENT RIVER, Md. -- The first F-35C test aircraft (CF-1) flew faster than
the speed of sound for the first time over a test range near the Navy and
Marine Corps F-35 integrated test facility at Naval Air Station Patuxent
River March 4.
During a test flight CF-1 reached Mach 1.02
at 30,000 feet with U.S. Marine Corps pilot Lt. Col. Matt Taylor at the
controls.
Za řízení seděl zkušební pilot námořní pěchoty Lt. Col. Matt Taylor .
Verze C určená pro námořnictvo má větší rozpětí a je upravená pro provoz v režimu CATOBAR (Catapult Take Off But Arested Recovery) - vzlet pomocí katapultu a brzděné přistání.
Zdroj:
PATUXENT RIVER, Md. -- The first F-35C test aircraft (CF-1) flew faster than
the speed of sound for the first time over a test range near the Navy and
Marine Corps F-35 integrated test facility at Naval Air Station Patuxent
River March 4.
During a test flight CF-1 reached Mach 1.02
at 30,000 feet with U.S. Marine Corps pilot Lt. Col. Matt Taylor at the
controls.