Albatros D.II

     
Název:
Name:
Albatros D.II Albatros D.II
Originální název:
Original Name:
Albatros D.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.1916-DD.MM.1917 Luftverkehrsgesellschaft mbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
275:
200 Albatros
75 LVG
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
673 kg 1484 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
898 kg 1980 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,50 m 27ft 10,64in
Délka:
Length:
7,40 m 24ft 3,33in
Výška:
Height:
2,64 m 8ft 7,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,9 m2 268.02 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.III, power 158 hp
two-blade ooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
123 kg 271 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
165 km/h v 0 m 102.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climto:
9,12 min do 2000 m 9,12 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5200 m 17060 ft
Dolet:
Range:
230 km 142.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x synchronizovaný kulomet LMG 08/15 2 x synchronized machine gun LMG 08/15
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
V Rakousku-Uherku licenční výroba jako Albatros D.II Oeffag série 53 -
Zdroje:
Sources:
HPM 7/92 a 9/92
Rimell, R. I. Albatros Fighters, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 1991. ISBN 0-948414-35-9.
Gray, Peter L. The Albatros DI-DIII, Profile No.127. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#396127 Verze : 0
.
Albatros D.II - V kokpitu tohoto Albatrosu zahynul dne 28.10.1916 Oswald Boelcke. Jedná se o rekonstrukci zbarvení podle černobílé fotografie. Rozhraní horních ploch není zcela jasné, stroj ovšem shora patrně nesl klasickou kombinaci světle zelená/hnědá/tmavě zelená. Trup zůstal v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi patrně světle zelené nebo zelenošedé. Na levé vzpěře připevněna velitelská stuha. Výrobní ani sériové číslo není známo.

V kokpitu tohoto Albatrosu zahynul dne 28.10.1916 Oswald Boelcke. Jedná se o rekonstrukci zbarvení podle černobílé fotografie. Rozhraní horních ploch není zcela jasné, stroj ovšem shora patrně nesl klasickou kombinaci světle zelená/hnědá/tmavě zelená. Trup zůstal v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi patrně světle zelené nebo zelenošedé. Na levé vzpěře připevněna velitelská stuha. Výrobní ani sériové číslo není známo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#396128 Verze : 0
.
Albatros D.II - Původní rekonstrukce kamufláže Albatrosu D.II (OAW) sér. č. 910/16, se kterým létal na jaře 1917 u Jasta 5 Lt. Max Böhme. 4. března 1917 byl Böhme donucen k přistání za britskými liniemi a upadl do zajetí. Dlouho se soudilo, že kamuflážní schéma Albatrosů D.II tvořily pouze dvě barvy (tmavá zelená a červenohnědá), avšak výzkum z poloviny 90. let potvrdil, že ve skutečnosti bylo toto schéma tříbarevné (první dvě barvy doplňovala ještě světlá zelená).

Původní rekonstrukce kamufláže Albatrosu D.II (OAW) sér. č. 910/16, se kterým létal na jaře 1917 u Jasta 5 Lt. Max Böhme. 4. března 1917 byl Böhme donucen k přistání za britskými liniemi a upadl do zajetí. Dlouho se soudilo, že kamuflážní schéma Albatrosů D.II tvořily pouze dvě barvy (tmavá zelená a červenohnědá), avšak výzkum z poloviny 90. let potvrdil, že ve skutečnosti bylo toto schéma tříbarevné (první dvě barvy doplňovala ještě světlá zelená).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415960 Verze : 0
.
Albatros D.II - Nově zrekonstruované kamuflážní schéma Albatrosu D.II sér. č. 910/16 Lt. Maxe Böhmeho od Jasta 5. Stroj vyrobený u firmy OAW nese tzv. symetrické schéma tvořené světlou zelenou, tmavě zelenou a červenohnědou. Plechové kryty na přídi nesou nátěr světle šedou. Spodní plochy světle modré. Číslice 8 v bílém provedení se opakuje nejen na obou bocích trupu, ale také na hřbetě za kabinou, a v černém provedení též na břiše trupu. Před ocasem rudý pruh.

Nově zrekonstruované kamuflážní schéma Albatrosu D.II sér. č. 910/16 Lt. Maxe Böhmeho od Jasta 5. Stroj vyrobený u firmy OAW nese tzv. "symetrické" schéma tvořené světlou zelenou, tmavě zelenou a červenohnědou. Plechové kryty na přídi nesou nátěr světle šedou. Spodní plochy světle modré. Číslice 8 v bílém provedení se opakuje nejen na obou bocích trupu, ale také na hřbetě za kabinou, a v černém provedení též na břiše trupu. Před ocasem rudý pruh.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II - POZOR! Tento obrázek neukazuje Albatros D.II s. č. 910/16! (Chybí bílá číslice 8 na hřbetě trupu za kabinou a červený pruh před ocasem.) Jde o ilustrační obrázek, neboť stroj 910/16 nesl zcela totožné rozvržení jednotlivých polí kamuflážního schéma OAW. Letoun 910/16 měl také bíle lemované kříže na spodních plochách.

POZOR! Tento obrázek neukazuje Albatros D.II s. č. 910/16! (Chybí bílá číslice 8 na hřbetě trupu za kabinou a červený pruh před ocasem.) Jde o ilustrační obrázek, neboť stroj 910/16 nesl zcela totožné rozvržení jednotlivých polí kamuflážního schéma OAW. Letoun 910/16 měl také bíle lemované kříže na spodních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415964 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. Počátkem roku 1917 s ním u Jasta 6 létal Vzfw. Carl Holler (2 sestřely). Stroj nese symetrické kamuflážní schéma firmy OAW. Horní a boční plochy nesou kombinaci barev světlá zelená/tmavá zelená/červenohnědá. Plechové panely na přídi a kryty kol světle šedé, spodní plochy světle modré.

Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. Počátkem roku 1917 s ním u Jasta 6 létal Vzfw. Carl Holler (2 sestřely). Stroj nese symetrické kamuflážní schéma firmy OAW. Horní a boční plochy nesou kombinaci barev světlá zelená/tmavá zelená/červenohnědá. Plechové panely na přídi a kryty kol světle šedé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415969 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. V zimě 1916/17 s ním létal u FFA 21 Lt. Knappe (budoucí eso s 9 sestřely). Stroj je představitelem staršího kamuflážního schéma firmy OAW, které krylo pouze nosné plochy a VOP, přičemž trup zůstal v barvě materiálu. Krycí plechy přídě a kryty kol světle šedé.

Albatros D.II (OAW) neznámého sériového čísla. V zimě 1916/17 s ním létal u FFA 21 Lt. Knappe (budoucí eso s 9 sestřely). Stroj je představitelem staršího kamuflážního schéma firmy OAW, které krylo pouze nosné plochy a VOP, přičemž trup zůstal v barvě materiálu. Krycí plechy přídě a kryty kol světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#415974 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (s. č. 1717/16), na němž na podzim 1916 startoval z letiště Bühl poblíž Saarburgu u Jasta 14 Rudolf Berthold (44 sestřelů, PlM). Stroj je ve standardním zbarvení (trup v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi zelenošedé, spodní plochy světle modré, na horních plochách nepravidelná pole světle zelené, červenohnědé a tmavě zelené).

Albatros D.II (s. č. 1717/16), na němž na podzim 1916 startoval z letiště Bühl poblíž Saarburgu u Jasta 14 Rudolf Berthold (44 sestřelů, PlM). Stroj je ve standardním zbarvení (trup v barvě lakované překližky, krycí plechy na přídi zelenošedé, spodní plochy světle modré, na horních plochách nepravidelná pole světle zelené, červenohnědé a tmavě zelené).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II - Terrain Schutzanstrich v podání firmy Albatros Werke GmbH nebylo vázáno žádným jednotným schématem, pořadí barev mohlo být i opačné, počet barevných pruhů na křídlech byl 3 nebo 6, jejich směr na nosných plochách byl však vždy zleva doprava, na VOP mohly být i opačně. Směrovka (pokud nezůstala v barvě materiálu) se natírala nejsvětlejším nebo nejtmavším odstínem kamuflážního schématu.

"Terrain Schutzanstrich" v podání firmy Albatros Werke GmbH nebylo vázáno žádným jednotným schématem, pořadí barev mohlo být i opačné, počet barevných pruhů na křídlech byl 3 nebo 6, jejich směr na nosných plochách byl však vždy zleva doprava, na VOP mohly být i opačně. Směrovka (pokud nezůstala v barvě materiálu) se natírala nejsvětlejším nebo nejtmavším odstínem kamuflážního schématu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#430815 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II D.473/16 vyrobený mateřskou továrnou Albatros Werke GmbH. Dne 3. května 1917 s ním po spotřebování paliva přistál na spojenecké straně fronty Gefreiter Alfred Lemke (2 sestřely) od Jasta 10. Nepoškozený stroj Britové označili místo křížů kokardami a kódem G.32. Stroj má trup v abrvě lakované překližky, horní plochy VOP a křídel nesou nepravidelná pole olivové zelené, světlé zelené a rezavě hnědé. Spodní plochy světle modré.

Albatros D.II D.473/16 vyrobený mateřskou továrnou Albatros Werke GmbH. Dne 3. května 1917 s ním po spotřebování paliva přistál na spojenecké straně fronty Gefreiter Alfred Lemke (2 sestřely) od Jasta 10. Nepoškozený stroj Britové označili místo křížů kokardami a kódem G.32. Stroj má trup v abrvě lakované překližky, horní plochy VOP a křídel nesou nepravidelná pole olivové zelené, světlé zelené a rezavě hnědé. Spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433787 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II D.1724/16, na kterém v lednu 1917 u Kasta 11 Kamfgeschwader II létal jako doprovodný stíhač Ltn. Karl Emil Schäfer (pozdější eso s 30 sestřely a nositel PlM). Letoun má trup v barvě lakované přeližky, plechy na přídi a vzpěrový systém natřen světle šedou barvou, směrovka v barvě lakovaného plátna, horní plochy nesou kombinaci olivové zelené, rezavě hnědé a světlé zelené. Spodní plochy a kryty kol světle modré. Stroj je označen bílými, černě lemovanými kruhy na trupu a VOP shora.

Albatros D.II D.1724/16, na kterém v lednu 1917 u Kasta 11 Kamfgeschwader II létal jako doprovodný stíhač Ltn. Karl Emil Schäfer (pozdější eso s 30 sestřely a nositel PlM). Letoun má trup v barvě lakované přeližky, plechy na přídi a vzpěrový systém natřen světle šedou barvou, směrovka v barvě lakovaného plátna, horní plochy nesou kombinaci olivové zelené, rezavě hnědé a světlé zelené. Spodní plochy a kryty kol světle modré. Stroj je označen bílými, černě lemovanými kruhy na trupu a VOP shora.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433792 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (fa Albatros) neznámého sériového čísla, Jasta 2, listopad 1916. Jde o tzv. Staffelführerflugzeug - velitelský stroj (což dokládají stuhy v národních barvách na vzpěrách), s nímž  létal Oblt. Stefan Kirmaier (11 sestřelů), jenž převzal velení po smrti O. Boelckeho. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí světlé zelené, olivové zelené a rezavě hnědé, spodní plochy světle modré.

Albatros D.II (fa Albatros) neznámého sériového čísla, Jasta 2, listopad 1916. Jde o tzv. "Staffelführerflugzeug" - velitelský stroj (což dokládají stuhy v národních barvách na vzpěrách), s nímž létal Oblt. Stefan Kirmaier (11 sestřelů), jenž převzal velení po smrti O. Boelckeho. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí světlé zelené, olivové zelené a rezavě hnědé, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433800 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (D.1782/16) další údaje neznámé. Symbol na trupu (lebka a zkřížené hnáty) se nápadně podobá znaku 17. pluku brunšvických husarů, pilot patrně předtím sloužil u této jednotky. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka a kryty kol rezavě hnědé, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.

Albatros D.II (D.1782/16) další údaje neznámé. Symbol na trupu (lebka a zkřížené hnáty) se nápadně podobá znaku 17. pluku brunšvických husarů, pilot patrně předtím sloužil u této jednotky. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka a kryty kol rezavě hnědé, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.II -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433803 Verze : 0
.
Albatros D.II - Albatros D.II (D.1753/16) Jasta 24, březen 1917. Před tímto strojem se nechal během své stáže na západní frontě vyfotografovat pozdější nejúspěšnější rakousko-uherský stíhač Godwin Brumowski (35 sestřelů). Není však doloženo, že by s ním také létal. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka rezavě hnědá, kryty kol světle modré, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.

Albatros D.II (D.1753/16) Jasta 24, březen 1917. Před tímto strojem se nechal během své stáže na západní frontě vyfotografovat pozdější nejúspěšnější rakousko-uherský stíhač Godwin Brumowski (35 sestřelů). Není však doloženo, že by s ním také létal. Trup stroje v barvě lakované překližky, krycí plechy a vzpěry světle šedé, směrovka rezavě hnědá, kryty kol světle modré, na horních plochách kombinace světle zelené, rezavě hnědé a olivově zelené, spodní plochy světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#433806 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/albatd2.html

Albatros D.II -


Albatros D.II -


Albatros D.II -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-t113510#520691 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více