Douglas DB-8A-2

Northrop 8A-2
     
Název:
Name:
Douglas 8A-2 Douglas 8A-2
Originální název:
Original Name:
Northrop 8A-2
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., El Segundo, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2145 kg 4729 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3470 kg 7650 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4048 kg 8924 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,540 m 47ft 8,44in
Délka:
Length:
9,500 m 31ft 2,01in
Výška:
Height:
3,980 m 13ft 0,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
33,73 m2 363.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
102,876 kg/m2 21.07 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright Cyclone R-1820 G3, vzduchem chlazený, hvězdicový, devítivalec, přeplňovaný kompresorem o výkonu 626 kW v h= 2 650 m při 2 100 ot/min
Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm.
Wright Cyclone R-1820 G3, nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine, rated 840 hp at 2,100 rpm at 8,695 ft,
driving three blade constant-speed Hamilton-Standard propeller diam. 9ft 6,17in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
359 km/h v 2652 m 223 mph in 8700 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
322 km/h v 2652 m 200 mph in 8700 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,2 m/s 1220.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7740 m 25394 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1915 km 1180.6 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Madsen ráže 11,35 mm, 710 nábojů pro každý,
2x pevný kulomet Madsen ráže 7,65 mm, 925 nábojů pro každý a
1x pohyblivý kulomet Madsen ráže 7,65 mm s 1 000 náboji.
Pumový náklad: do 615 kg, obvykle 20x 13,5 kg protipěchotních pum nebo 6x 55 kg nebo 4x 130 kg nebo 2x 270 kg nebo 1x 550 kg puma.
Two fixed forward-firing 0.45 inch Madsen machine-guns, 710 rounds each,
two fixed forward-firing 0.301 inch Madsen machine-guns, 925 ronds each and
one flexible 0.301 inch Madsen machine-gun in the dorsal position, 1,000 rounds.
Bomb load: Up to 1,356 lb bombs (twenty 30 lb bombs or six 121 lb bombs or four 287 lb boms or two 595 lb bombs or one 1,212.5 lb bomb)
Uživatelské státy:
User States:
Argentina Argentine
Poznámka:
Note:
Firma Northrop v roce 1936 předvedla v Argentině upravený letoun Northrop Gamma 5B, argentinské letectvo se tehdy modernizovalo a v roce 1937 podepsalo objednávku na 30 útočných letadel Northrop 8A-2.
Tyto letouny byly dodány do Argentiny v roce 1938, konstrukčně vycházely z útočného letounu A-17. Ve výzbroji měly dánské kulomety Madsen.
Poslední letoun byl vyřazen ze stavu argentinského letectva v roce 1955.
-
Zdroje:
Sources:
Air Magazine No.36, Juan Carlos Cicalesi and Santiago Rivas, Le Northrop 8A-2, Fevriel / Mars 2007, de TMA SARl, Paris

Douglas DB-8A-2 -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-DB-8A-2-t113718#396640 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více