Název: Name: | Hanriot NC.530 T.3 | Hanriot NC.530 T.3 |
Originální název: Original Name: | Hanriot NC.530 T.3 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.12.1939 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Bourges | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.12.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 29.06.1939 First prototype 29.12.1939 Second prototype | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3553 kg | 7833 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4584 kg | 10106 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5105 kg | 11255 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,81in |
Délka: Length: | 11,400 m | 37ft 4,81in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 5,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,53 m2 | 339.39 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 145,39 kg/m2 | 29.78 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14M 6/7 vzduchem chlazený, přeplňovaný, dvouhvězdivový čtrnáctiválec o výkonu 485 / 515 kW. Vrtule trojlistá stavitelná. | Gnome-Rhône 14M 6/7, fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine rated at 660 / 700 hp, driving three-bladed variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 410 km/h v 5150 m | 254.8 mph in 16896 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v 5000 m | 198.8 mph in 16404 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 3000 m | 5,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8530 m | 27986 ft |
Dolet: Range: | 1800 km | 1118.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 300 náboji v přídi trupu 1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 500 náboji ve hřbetním střelišti 1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 800 náboji ve spodním střelišti. Pumová zátěž: do 500 kg (10x 50 kg pum) | One fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in nose, 300 rounds, one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in dorsal position, 500 rounds and one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in ventral position, 800 rounds. Bomb load: Up to 1,102 lb (ten 110 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Hanriot NC-530 byl navržen jako třímístný lehký bombardovací / průzkumný letoun. Praxe ukázala, že takový letoun by potřeboval stíhací doprovod, protože jinak byl téměř bezbraný. Prototyp byl zničen v květnu 1940 při evakuaci. | The Hanriot NC-530 was designed to be a bomber and a reconnaissance plane. Further development cancelled due to occupation of France and the prototype was destroyed in 1940. |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Letadla 39-45, HANRIOT NC-530, L+K1980/21. www.wwiivehicles.com airbuz31.unblog.fr http://www.aviastar.org/air/france/sncac-530.php avia-museum.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/spyww2/nc530.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |