LFG Roland D.VIb

     
Název:
Name:
LFG Roland D.VIb LFG Roland D.VIb
Originální název:
Original Name:
LFG Roland D.VIb
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1918 Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~200
První vzlet:
Maiden Flight:
13.10.1917 Roland D.VI
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
645 kg 1422 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
902 kg 1989 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,400 m 30ft 10,07in
Délka:
Length:
6,322 m 20ft 8,9in
Výška:
Height:
2,840 m 9ft 3,81in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,1 m2 237.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Benz Bz.IIIa o výkonu 147 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Benz Bz.IIIa, power 200 hp
two-bladde wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
102 l 22.5 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
200 km/h v 0 m 124.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,9 min do 2000 m 4,9 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:

(2)
(30)

(2)
(30)
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2 h Endurance: 2 hr
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter. LFG Roland D.VI, Windsock Datafile 37. Albatros Production, Berkhamsted 1993, ISBN 0-948414-46-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/lfgd6.html

LFG Roland D.VIb -


URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#404720 Verze : 0
Fotografie převzta ze serveru www.earlyaviator.com.
LFG Roland D.VIb -


URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#206618 Verze : 0
Za řízením tohoto Rolandu se vystřídala plejáda největších hvězd československého letectví raného období. Po dodání na chebské letiště v únoru 1920 jej 11. března téhož roku přelétl do Prahy Václav Kahovec. V Praze kontrolní let, po němž byla stroji vystavena Průvodní kniha, provedl Vilém Stanovský. Stroj se nakonec opět vrátil do Chebu, kde byl přidělen Pokračovací jednosedadlové letecké škole. Zde jej pilotovali také bývalí stíhači rakousko-uherského letectva, např. Bohumil Munzar a Jindřich Kostrba.
LFG Roland D.VIb - Vznikající československé letectvo zakoupilo celkem dva kusy strojů typu Roland D.VIb. Zobrazený stroj sériového čísla 2250/18 byl dodán v únoru 1920 na chebské letiště. Nejprve byl přidělen Pilotní škole Náhradního praporu čs. voj. letectví v Praze, kam jej přelétl 11. března 1920 V. Kahovec, avšak později se opět vrátil k letecké škole do Chebu. Letoun během své kariéry zažil celou řadu havárií, přičemž osudnou se mu stalo nouzové přistání rtm. Machovce v Chebu dne 9. 7. 1922, při němž havaroval a byl rozštípán na třísky. Letoun létal s trupem v barvě materiálu, zatímco plátěný potah nesl schéma lozenge.

Vznikající československé letectvo zakoupilo celkem dva kusy strojů typu Roland D.VIb. Zobrazený stroj sériového čísla 2250/18 byl dodán v únoru 1920 na chebské letiště. Nejprve byl přidělen Pilotní škole Náhradního praporu čs. voj. letectví v Praze, kam jej přelétl 11. března 1920 V. Kahovec, avšak později se opět vrátil k letecké škole do Chebu. Letoun během své kariéry zažil celou řadu havárií, přičemž osudnou se mu stalo nouzové přistání rtm. Machovce v Chebu dne 9. 7. 1922, při němž havaroval a "byl rozštípán na třísky". Letoun létal s trupem v barvě materiálu, zatímco plátěný potah nesl schéma lozenge.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#582526 Verze : 0
.
LFG Roland D.VIb - Tento Roland D.VIb neznámého sériového čísla sloužil v létě 1918 u Jasta 59. Pilot neznámý. Bílý, černě lemovaný  pruh obepínající trup byl znakem jednotky.

Tento Roland D.VIb neznámého sériového čísla sloužil v létě 1918 u Jasta 59. Pilot neznámý. Bílý, černě lemovaný pruh obepínající trup byl znakem jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/LFG-Roland-D-VIb-t117132#582528 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více