Aiči AB-1

Aichi AB-1
愛知 AB-1 「输送机」
     
Název:
Name:
Ajči AB-1 (kolový podvozek) Aichi AB-1 (Land plane)
Originální název:
Original Name:
爱知航空机 AB-1 「输送机」
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1680 kg 3704 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2710 kg 5975 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,110 m 49ft 6,87in
Délka:
Length:
9,900 m 32ft 5,75in
Výška:
Height:
3,730 m 12ft 2,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
59,20 m2 637.22 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,70 kg/m2 9.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Aiči-Lorraine, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a maximálním výkonu 357 kW (485 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Aichi-Lorraine, twelve-cylinder W-type water-cooled engine rated at 444 hp for take-off and maximum power output 478 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196.3 km/h v 0 m 122 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v 1200 m 87 mph in 3937 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
24,0 min do 3000 m 24,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jediný letoun AB-1 krátký čas v roce 1929 létal u spločnosti Nihon Koku K. K. Yuso jako pozemní letoun (s kolovým podvozkem), to až do převzetí Fokkerů Super Universal. Později létal AB-1 dosti dlouhou dobu u společnosti v Tokio Koku K. K. na trase Haneda - Šimoda zde létal jako plovákový. The sole AB-1 was used for a short time in 1929 by Nihon Koku Yuso KK as a landplane until the arrival of the Fokker Super Universal. Later, the AB-1 was used for many years by the Tokyo Koku K K, owned by Tamotsu Aiba, on the Haneda (Tokyo)-Shimoda route as a floatplane.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-1-t119447#410260 Verze : 0
Historie:


V únoru 1926 byla Ministerstvem letectví vyhlášena soutěž o ryze japonský dopravní letoun, tedy letoun navržený a postavený v Japonsku. Společnost Aichi Tonkei Denki Seizo K. K. dostala grant, který obdržely všechny zúčastněné firmy.


U společnosti Aichi se prací na projektu ujal inženýr Tokuichiro Gomei a na vše dohlížel šéfkonstruktér Tetsuo Miki. Celý letoun byl velmi podobný německému letounu Heinkel HD-25, ale rozměry byly celkově větší. Změněn byly mezikřídelní vzpěry. Sedadla pro čtyři cestující byly umístěny v blízkosti těžiště letounu, v kabině před otevřenými místy pro osádku. Motor byl vybrán s ohledem na případnou další výrobu letounu, tedy „domácí“, licenčně vyráběný Aichi Lorraine W-12. Podvozek byl od počátku navržen tak, aby jej bylo možno lehce přestavět z kolového na plovákový a opačně.
Soutěže se zúčastnily další prototypy od hlavních výrobců letadel. Mitsubishi s prototypem MC-1 a Nakajima s prototypem označeným jako N-36, což byla japonská verze Breguetu. Posledně uvedený letoun byl zničen při havárii a tak zkouškami prošly prototypy AB-1 a MC-1. Oběma letounům bylo vytýkáno, že poskytují špatný výhled pro pilota. AB-1 byl hodnocen lépe jako hydroplán a MC-1 byl lepší s kolovým podvozkem.
Japonské letecké společnosti nakonec používaly jednoplošné a importované Fokkery Super Universal. Jediný letoun Aichi AB-1 byl užíván po krátkou dobu společností Nihon Koku K. K. Yuso s kolovým podvozkem, brzy jej nahradil dovezený Fokker Super Universal. Aichi AB-1 poté dokončil svou kariéru dopravního letounu po několikaleté službě, kdy létal u společnosti Tokiu Koku K. K. Zde létal s plovákovým podvozkem na trati Haneda - Shimoda.
Označení AB-1 znamená Aichi Biplane a číslice 1 znamená, že se jednalo o první letoun této kategorie.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-1-t119447#410317 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/ab1.html

Aiči AB-1 -


URL : https://www.valka.cz/Aici-AB-1-t119447#571006 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více