Název: Name: | Kawasaki KDA-6 | Kawasaki KDA-6 |
Originální název: Original Name: | 川崎(KDA-6) 高速偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.10.1931 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1931-DD.10.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1931 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1460 kg | 3219 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2310 kg | 5093 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,400 m | 40ft 8,18in |
Délka: Length: | 9,200 m | 30ft 2,19in |
Výška: Height: | 3,050 m | 10ft 0,07in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,50 m2 | 371.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,96 kg/m2 | 13.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki-BMW VI, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V, o výkonu 478 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná vrtulové listy s pevným úhlem náběhu. | Kawasaki-BMW VI twelve-cylinder water-cooled Vee engine, power output 641 hp, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 296.1 km/h v 0 m | 184 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 1520 km | 944.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet typ 89 model 2 ráže 7,7 mm v trupu a 1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 pro střelce. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 Model 2 machine-guns in a fuselage mounted and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in dorsal position. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V listopadu 1930 se konstrukční tým Kawasaki vedený německým konstruktérem Dr. Richardem Vogtem ujal návrhu na stavbu vysokorychlostního průzkumného letounu. Tento letoun měl vycházet ze zkušeností získaných vývojem stíhacího KDA-5. Armáda měla o takový letoun zájem a očekávala od nového letounu, označeného KDA-6, vyšší výkon a ovladatelnost, než jakou dosahovaly dvoumístné stíhačky západních mocností. Dr. Richard Vogt ve spolupráci inženýrem Takeo Doiem, začali s prací na projektu v únoru 1931 a tuto práci dokončili počátkem srpna tohoto roku. Jediný prototyp byl dokončen v říjnu 1931 a letové zkoušky začaly bezprostředně poté v Kagamigahaře. Armádní piloti shledali velmi uspokojivý výkon i letové vlastnosti, ale Rikugun Koku Hombu jej nedoporučila do výroby, protože potřebovala více lehký bombardér.. KDA-6 se tedy stal základem pro projekt armádního bombardéru typ 93 (Ki-3). Jediný postavený letoun KDA-6 byl prodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun, zde byl používán se jako komunikační, brzy byl přejmenován na A-6. | In November 1930, Kawasaki undertook the design of a highspeed reconnaissance aircraft based on the experience gained with the KDA-5, and expected to secure Army interest in the project. This new aircraft, the KDA-6, was to have improved performance, range and manoeuvrability, equal to two seat fighters being developed at that time by the western powers. Designed by Dr Richard Vogt and assisted by designer Takeo Doi, tooling was started in February 1931 and completed in the following August. One prototype was finished in October 1931, and flight tests began immediately at Kagamigahara, with the success expected. The Army found this aeroplane to have very satisfactory performance, but Rikugun Koku Hombu not recommend it to production. The KDA-6 became the basis for the design that became the Army Type 93 Single-engine Light Bomber (Ki-3). The sole prototype KDA-6 was sold to Asahi Shimbun and used as a news communications aircraft and was redesignated A-6. |
Zdroje: Sources: | Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, p.22, ISBN4-7663-3292-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p.154, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |