Gasuden KR-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Gasuden KR-2

Gasuden KR-2 / ガスデンKR-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Gasuden KR-2 Gasuden KR-2
    Originální název:
    Original Name:
    ガスデンKR-2
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.MM.1939 Tokyo Gas and Electrical Industry Co., Ltd., Ōta /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    12
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.11.1934
    Osádka:
    Crew:
    1 + 3 pasažéři
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    570 kg 1257 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    980 kg 2161 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,200 m 30ft 2,19in
    Délka:
    Length:
    7,710 m 25ft 3,54in
    Výška:
    Height:
    2,700 m 8ft 10,29in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,68 m2 190.312 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    55,43 kg/m2 11.35 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gasuden Džinpu 3, vzduchem chlazeny hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 110 kW (150 k) nominální výkon.
    Vrtule kovová dvoulistá typu Micubiši-Reed s pevným úhlem náběhu.
    Gasuden Jinpu 3 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated at 158 hp for take-off and 148 hp nominal power,
    driving a two-bladed fixed-pitch Mitsubishi-Reed metal propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    215.7 km/h v 1000 m 134 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    180 km/h v 610 m 111.8 mph in 2001 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    20,17 min do 3000 m 20,17 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4500 m 14764 ft
    Dolet:
    Range:
    750 km 466 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Letová vytrvalost: 4,55 h


    Letounek KR-2 vznikl přepracováním konstrukce staršího dvouplošníku KR-1, cílem této vylepšené konstrukce bylo zvýšení rychlosti a doletu oproti původnímu KR-1, přičemž měl být zachován motor a hmotnost letadla měla zůstat také přibližně stejná. Konstruktéři se rozhodli zmenšit rozpětí spodního křídla o 2 400 mm a horní i spodní křídla byla vybavena zahrocenými konci křídel. Těmito změnami se zmenšila celková plocha křídel z původních 22 m2 na 17,68 m2. U horního křídla se zvětšilo jeho zakřivení dozadu o 3°. Křidélka byla na obou křídlech a byla vzájemně propojena. V důsledku provedených změn se cestovní rychlost se zvýšila o 20 km/h, dolet se prodloužil zhruba o 100 km, došlo také k mírnému zvýšení užitečného zatížení.
    Prototyp KR-2 poprvé vzlétl 17. listopadu 1934 na základně Haneda. Podle očekávání se vedle získaných výhod zhoršila stoupavost a zároveň se prodloužil vzlet. Při zavedení plovákové verze bylo nutno provést úpravy na řídících plochách.
    Letoun Gasuden KR-2 byl výborným strojem ve třídě lehkých osobních letadel s výkonem motoru okolo 150 koní. Získal si velmi dobrou pověst především díky ekonomice provozu.
    Endurance: 4 hours 33 minutes


    The KR-2 was a redesign of the KR-1 with the intention of improving the speed and range of the KR-1 with the same engine and aircraft weight. In an attempt to achieve this, the lower wings were reduced in span by 7ft 10.5in and upper and lower wings were given curved tips. These changes reduced the wing area from the KR-1's 236.813sq ft to 190.312sq ft. The top wing no longer had the 3-degree sweep back of the KR-1, and the trailing-edge cutout above the cockpit was eliminated. Ailerons were fitted to both wings and interconnected. As a result of the changes cruising speed was increased by 13mph, and range extended by approximately 62 mi and there was a slight increase in payload. Originally, the KR-2 was equipped with a sideopening canopy for the pilot, but
    this was changed later to an open cockpit like that of the KR-1. The prototype KR-2 was first flown at Haneda on 17 November, 1934. As expected, the take off and landing distances were greater and the rate of climb not as good as the earlier aeroplane's. While in production the Navy showed an interest in the aeroplane as a liaison transport after certain modifications were made in the flying control surfaces. The KR-2 was an excellent 150 hp class light passenger aeroplane in general performance. It won a good reputation because of economy of operation and suitability for its intended task.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/120713#413928Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stručná historie:
    V Japonsku počátkem třicátých let minulého století létal civilní dopravní letoun KR-2 přezdívaný Chidori-Go, letounek sloužil pro turistické lety, nebo pro přepravu třech osob, popř. nákladu do hmotnosti 225 kg. Vyráběla jej malá společnost Tokyo Gasu Denki a celkem bylo postaveno 12 letounů.


    V době bojů v Číně potřebovalo námořní letectvo pro své jednotky na tomto bojišti spojovací a kurýrní letouny. V roce 1935 přijalo letoun Gasuden Chidori-Go do své výzbroje s označením „Námořní lehký transportní letoun“ nebo zkráceně LXG1. Potom už nic nebránilo dalšímu nákupu těchto malých dopravních letadel, dnes je již asi nezjistitelné kolik těchto letounů námořní letectvo zakoupilo. Továrna Tokyo Gasu Denki K. K. se spojila v roce 1939 s větší společnosti Hitachi Kokuki Kabushiki Kaisha a tak se změnilo i označení letounku na Hitachi LXG1. Spojenecká zpravodajská služba tomuto nepočetnému letadlu přidělila kódové jméno Plover II.


    Použité prameny:
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/120713#359149Verze : 1
    MOD