Kawaniši K-8B

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Kawaniši K-8B

Kawanishi K-8B / 川西K- 8B

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši K-8B nákladní hydroplán Kawanishi K-8B Transport Seaplane
    Originální název:
    Original Name:
    川西K- 8B 输送机水上
    Kategorie:
    Category:
    transportní letoun cargo aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.03.1927 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1926-DD.03.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1345 kg 2965 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1955 kg 4310 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,000 m 52ft 6in
    Délka:
    Length:
    11,800 m 38ft 8,5in
    Výška:
    Height:
    3,800 m 12ft 5,6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    34,00 m2 365,984 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    57,50 kg/m2 11.78 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
    driving a two-bladed wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    185.1 km/h v 0 m 115 mph in 6070 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    148.1 km/h v 1850 m 92 mph in 6070 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Letová vytrvalost: 9 h


    Kawaniši K-8B nákladní hydroplán.
    V září roku 1926 Teikoku Kaibo Gikai (dobrovolná vlastenecká společnost na podporu letectví) sjednala se společností Kawaniši objednávku dvou plovákových letadel, postavených na základě úspěšných hydroplánů K-8A. Díky zmenšenému rozpětí a montáži koncových oblouků byla zmenšena nosná plocha, trop zeštíhlel a pilotní kabiny byly přesunuty dozadu, to vše přineslo značné zmenšení aerodynamického odporu. Oba letouny byly dokončeny v březnu 1927 a dostaly civilní imatrikulaci J-TUST a J-TUTU, letouny byly vlastnictvím Kaibo Gikai a tato společnost je zdarma pronajala civilní společnosti Nippon Koku K. K. s podmínkou, že pokud bude mít o tyto letouny zájem Císařské námořní letectvo, budou mu přednostně poskytnuty. Oba letouny vykonaly v roce 1927 po Japonsku několik společných propagačních letů. Po ukončení této série letů byla u obou hydroplánů změněna imatrikulace na J-BDAE a J-BDAF a oba začaly od druhé poloviny roku 1927 přepravovat poštovní zásilky (což byl úkol společnosti Nippon Koku K. K.) na trse Ósaka – Fukuoka, tento úkol plnily oba letouny až do rozpuštění společnosti v dubnu 1929. Během této doby letoun označený jako Giyu No. 1 nalétal 394 letových hodin a přepravil 70 tun nákladu, Giyu No. 2 nalétal 447 hodin a přepravil 80 tun poštovních zásilek. Tyto letouny sloužily k plné spokojenosti osádek a celé letecké společnosti a pozvedly úroveň japonské civilní letecké dopravy.
    Endurance: 9 hours


    K-8B Transport Seaplane
    In September 1926, the Teikoku Kaibo Gikai (Imperial Maritime Defence Volunteer Association) contracted with Kawanishi for two K-8B seaplanes. These were a modified version of the K-8A, with reduced wing area as a result of shortened wing span, and rounded wingtips. The fuselage was slimmer and the two cockpits were moved rearward, resulting in aerodynamic improvements.
    These two aircraft were given the identities Giyu No.1 (J-TUST) and Giyu No.2 (J-TUTU) by the Kaibo Gikai, which in turn leased them without charge to the Nippon Koku KK on condition that they be turned over to the Navy if requested.
    These two aeroplanes were built to make a formation flight round japan for public.
    After these much publicized flights, the two aeroplanes were reregistered J-BDAE and J-BDAF respectively. They were used on the regular service of Nippon Koku KK between Osaka and Fukuoka, eventually being retired in April 1929 through extensive use, despite the fact they were merely two years old. After these much publicized flights, the two aeroplanes were reregistered J-BDAE and J-BDAF respectively. They were used on the regular service of Nippon Koku KK between Osaka and Fukuoka, eventually being retired in April 1929 through extensive use, despite the fact they were merely two years old.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    archiv autora



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/121632#416384Verze : 0
    MOD