Fukuda Hikari 2. experimentální motorový kluzák

Fukuda Hikari Research-2 Motor Glider / ?
     
Název:
Name:
Fukuda Hikari 2. experimentální motorový kluzák Fukuda Hikari Research-2 Motor Glider
Originální název:
Original Name:
-
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.07.1941 Fukuda Light Aeroplane Manufacturing Works, Amagasaki /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.07.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
05.08.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
210 kg 463 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
300 kg 661 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
6,950 m 22ft 9,62in
Výška:
Height:
1,700 m 5ft 6,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,30 m2 132.4 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
24,39 kg/m2 5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Scott Flying Squirrel vzduchem chlazený invertní dvoudobý dvouválec o výkonu 12 - 21 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
16-28 hp Scott Flying Squirrel two-cylinder
two-stroke air-cooled inverted
inline engine,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
125.5 km/h v ? m 78 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
88.5 km/h v ? m 55 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 1000 m 10,5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3100 m 10171 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Experimentální motorový kluzák vznikl na podnět japonského leteckého úřadu. Prací na projektu se ujal konstruktér společnosti Fukuda Kei Hikoki Seisakušo pan Kejčo Jo. Kluzák byl v po dokončení vybaven dvoudobým dvouválcem Scott o výkonu cca 20 kW, instalace motoru proběhla u firmy Tačikawa. Letoun měl celodřevěnou konstrukci potaženou plátnem a překližkou, křídlo bylo v dolnoplošné poloze. Zkušební lety překonaly očekávání, letoun měl dobrou klouzavost a letové vlastnosti předčily očekávání. Letoun se však dále nevyráběl, imatrikulace byla J-BFHN. At the request of the Aviation Bureau in 1940, Keicho Yo of the Fukuda Light Aeroplane Manufacturing Works designed a motorized glider powered by the same type of Scott 16-28hp engine installed in the Tachikawa TS-1 lightplane.
It was a low-wing monoplane having a slightly inverted gull configuration at the roots making possible a shorter undercarriage. Test flights exceeded expectations. It carried the registration J-BFHN.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora.

Fukuda Hikari 2. experimentální motorový kluzák -


URL : https://www.valka.cz/Fukuda-Hikari-2-experimentalni-motorovy-kluzak-t121755#416688 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více