KH 18T

     
Název:
Name:
KH 18T KH 18T
Originální název:
Original Name:
KH 18T
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ČKD, Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 (projekt/project)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
17000 1) (18000) 2) kg 37479 1) (39683) 2) lb
Celková délka:
Overall Length:
8300 mm 27ft 2,76in
Celková šířka:
Overall Width:
2655 mm 8ft 8,53in
Celková výška:
Overall Height:
2770 3) mm 9ft 1,06in 3)
Světlá výška:
Ground Clearance:
500 mm 1ft 7,69in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra (vznetový) (128,7 kW)1)
alebo
Tatra (vznetový) (165,5 kW) 2)
diesel engine Tatra (172.6 bhp) 1)
or
diesel engine Tatra (221.9
bhp) 2)
Výkon:
Power:
128,7 1) (165,5 2)) kW při 1800 ot/min 172.6 1) (221.9 2)) bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
43,3 1) (50 2)) km/h 26.91) (31.1 2)) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
23 1) (31 2)) ° 51 1) (69 2)) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 15,7in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31,5in
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
4,3 tony náklad bez výstroje
alebo
20 tonový príves
9480 lb payload
or
44092 lb trailer towing
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
3) - celková výška bez plachty 3) - overall height without platform cover
Zdroje:
Sources:
Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
URL : https://www.valka.cz/KH-18T-t124377#423693 Verze : 1
V roku 1950 boli započaté práce na delostreleckom ťahači hmotnostnej kategórie 18 ton. Podobu ťahača zachytáva výkres O SPE 2283 vypracovaný zamestnancom konštrukčnej kancelárie firmy ČKD Praha Ing.Voithom. Projekčné práce mali byť dohotovené k 1.10.1950, prototyp mal byť odovzdaný k 1.4.1951. Spracované boli dva návrhy pohonu nového ťahača. Jeden s motorom s výkonom 175 koní, druhý s motor s výkonom 225 koní. Život projektu bol krátky, 9.11.1950 bol projekt posúdený kompetentnými zložkami, boli vytknuté nedostatky, no zároveň bola zadaná výroba prototypu. Po zmene typizačného plánu, ktorý sa týkal i vývoja tohoto ťahača bol projekt v 2/1951 zrušený a výroba prototypu zastavená.


Mgr.Martin Dubánek - Od bodáku po tryskáče - Nedokončené Československé zbrojní projekty 1945-1955, Mladá fronta 2011, ISBN : 978-80-204-2515-7
URL : https://www.valka.cz/KH-18T-t124377#424390 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více