Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F]

Mikoyan-Gurevich MiG-21PFM
Микоян-Гуревич МиГ-21ПФМ
     
Název:
Name:
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM Mikoyan-Gurevich MiG-21PFM
Originální název:
Original Name:
Микоян и Гуревич МиГ-21ПФМ
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1963-DD.MM.1966 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.MM.1966-DD.MM.1968 Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1963-DD.MM.1966 Zavod 21
DD.MM.1966-DD.MM.1968 Zavod 30 (export)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Zavod 21: 944
Zavod 30: ?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1962 (Je-7M / Ye-7M)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7820 kg 17240 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9120 kg 20106 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,15 m 23ft 5,5in
Délka:
Length:
14,10 m 46ft 3,12in
Výška:
Height:
4,71 m 15ft 5,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2 247.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R-11F2S-300 (Р-11Ф2С-300)
- maximální tah bez přídavného spalování: 38,74 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 60,56 kN
R-11F2S-300 (Р-11Ф2С-300)
- maximum thrust, dry: 8708 lbf
- maximum thrust, afterburning: 13614 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2200 kg 4850 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2230 km/h v ? m 1386 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
19000 m 62336 ft
Dolet:
Range:
13001) km 8081) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
16702) km 10382) mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón GŠ-23 v kontejneru GP-9


maximální hmotnost výzbroje 1000 kg na 2 závěsnících


výzbroj:
R-3S
RS-2US
Ch-66


pumy
neřízené rakety
1x GSh-23 cannon in GP-9 gun pod


maximum armament weight of 2205 lb on 2 hardpoints


armament:
R-3S
RS-2US
Kh-66


bombs
unguided rockets
Uživatelské státy:
User States:
































Poznámka:
Note:
kódové označení NATO: Fishbed-F


1) bez přídavných nádrží
2) s přídavnými nádržemi
NATO reporting name: Fishbed-F


1) without external fuel tanks
2) with external fuel tanks
Zdroje:
Sources:
Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pfs.html
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#151230 Verze : 0
MiG-21PFM ("rudá 007") z výzbroje mongolského letectva.
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388915 Verze : 0
Čtveřice sovětských MiGů-21PFM s rudými hřbety ze sestavy 234. gardového stíhacího leteckého pluku, 60. léta.
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388921 Verze : 0
Československý MiG-21PFM (4315) vzlétá s využitím pomocných raketových motorů SPRD-99, 1. stíhací letecký pluk, 1969.
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] - (archiv)

(archiv)
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#388927 Verze : 0
.
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] - MiG 21 PFM trupové číslo 5006 sloužil u 927. stíhacího pluku bázujícího na letišti Noi Bai. 26. srpna 1972 se v jeho kabině pilot Le Van Kien účastnil souboje s Phantomy námořní pěchoty. Zatímco Kienův vedoucí Nguyen Duc Soat (eso se 6 vítězstvími) sestřelil jeden F-4J (BuNo.155811 pilot npor. Sam G. Cordova, operátor npor. Darrell L. Borders) od VMFA-232 Red Devils, Kien během boje vyčerpal všechno palivo a musel se ze svého stroje katapultovat. Přistál bezpečně. Stroj létal celý v barvě materiálu.

MiG 21 PFM trupové číslo 5006 sloužil u 927. stíhacího pluku bázujícího na letišti Noi Bai. 26. srpna 1972 se v jeho kabině pilot Le Van Kien účastnil souboje s Phantomy námořní pěchoty. Zatímco Kienův vedoucí Nguyen Duc Soat (eso se 6 vítězstvími) sestřelil jeden F-4J (BuNo.155811 pilot npor. Sam G. Cordova, operátor npor. Darrell L. Borders) od VMFA-232 Red Devils, Kien během boje vyčerpal všechno palivo a musel se ze svého stroje katapultovat. Přistál bezpečně. Stroj létal celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#606423 Verze : 0
Intrepid Sea, Air & Space Museum, New York, říjen 2023
© Radoslav Hašek
zveřejněno s laskavým svolením autora
Mikojan-Gurevič MiG-21PFM [kód NATO: Fishbed-F] -


URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#738605 Verze : 0

Diskuse

Jak jsem již psal jinde MiG 21 PFM mohl používat gondolu GP 9, ale v našem letectvu jen letouny začínající číslem 7 a výše. Pokud je mi známo, tak to fungovalo i jinde - do sedmé série nebyla elektroinstalace pro ovládání kanonu, ale je možné že tento problém někde vyřešili v rámci GO.
URL : https://www.valka.cz/Mikojan-Gurevic-MiG-21PFM-kod-NATO-Fishbed-F-t12473#488240 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více