Název: Name: | Micubiši J4M1 Senden M-70A | Mitsubishi J4M1 Senden M-70A |
Originální název: Original Name: | 局地战斗机「閃電」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R práce na projektu / project work | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4400 kg | 9700 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft 0,12in |
Délka: Length: | 13,000 m | 42ft 7,81in |
Výška: Height: | 3,500 m | 11ft 5,8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,00 m2 | 236.81 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 200,00 kg/m2 | 40.96 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK9D (Ha-43-42) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 567 kW (2 100 k) při 2 900 ot./min, I. převodový stupeň kompresoru: 1 486 kW (2 020 k) v h= 1 180 m při 2 900 ot./min a II. převodový stupeň kompresoru: 1 221 kW (1 660 k) v h= 8 400 m při 2 900 ot./min. Vrtule tlačná šestilistá s nastavitelným úhlem náběhuo průměru 3 200 mm. | Mitsubishi MK9D (Ha-43-42) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 2,071 hp at 2,900 rpm for take-off, 1,992 hp at 2,900 rpm at 3,871 ft with rated low blower and 1,637 hp at 2,900 rpm at 27,560 ft with rated high blower, driving a six-blade pusher propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 758 km/h v 8000 m | 471 mph in 26247 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 463 km/h v 3000 m | 287.7 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,0 min do 8000 m | 15,0 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | 39370 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm se 100 ks nábojů 2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm po 200 ks nábojů Pumový náklad: 2x 30 kg nebo 2x 60 kg | One fixed forvard-firing 1.18 inch Type 5 cannon 100 rounds and two fixed forvard-firing 0.79 inch Type 99 model 2 cannons 200 rpg. Bomb load: two 66 lb or two 132 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 局地战斗机「閃電」 - Námořní přepadový stíhač Senden 閃電 - Senden - Třpitící se blesk Spojenecký kód: Luke Všechny výkonové hodnoty jsou pouze vypočtené. | 局地战斗机「閃電」 - Navy interceptor fighter Type Senden 閃電 - Senden - "Flashing Lightning" Allied Code Name: "Luke" All power values are calculated only. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.historyofwar.org japaneseaircraft.devhub.com ww2drawings.jexiste.fr archiv autora Se souhlasem autora upravil Vláďa |