Curtiss F7C-1 Seahawk

     
Název:
Name:
Curtiss F7C-1 Seahawk Curtiss F7C-1 Seahawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss F7C-1 Seahawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1928-DD.01.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1928-DD.01.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
18
První vzlet:
Maiden Flight:
28.02.1927 XF7C-1
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
955 kg 2105 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1262 kg 2782 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1460 kg 3219 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.96 m 32ft 8in
Délka:
Length:
6.76 m 22ft 2in
Výška:
Height:
3.16 m 10ft 4,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.55 m2 275 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340B o výkonu 3336 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340B, power 450 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
379 l 100 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
243 km/h v 0 m 151 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2.5 min do 1524 m 2.5 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7117 m 23350 ft
Dolet:
Range:
531.1 km 330 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Navy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/f7c.html
http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_f7c.php

Curtiss F7C-1 Seahawk - Prototyp, někdy v době prvního vzletu.

Prototyp, někdy v době prvního vzletu.
Curtiss F7C-1 Seahawk - Během porovnávacích testů s Boeingem XF3B-1 a Eberhartem XF2G-1.

Během porovnávacích testů s Boeingem XF3B-1 a Eberhartem XF2G-1.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F7C-1-Seahawk-t125953#427429 Verze : 0
Zatímco F6C byly původem pozemní stroje upravené podle potřeb námořnictva, v roce 1927 již byly jeho požadavky natolik konkrétní, že podle nich mohl vzniknout specializovaný stroj. Nový stroj měl být mimo jiné schopen provozu z pozemních základen, stejně jako v plovákové podobě startovat z katapultů bitevních lodí a nahradit tak Voughty VU-1. Curtiss na vlastní náklady vyvinul Model 43 (jak byl označen dodatečně v roce 1935), konkurenty byly Boeing XF3B-1 a Eberhart XFG-1. Nový Curtiss neměl nic moc společného se svým předchůdcem. Konstrukce trupu nebyla svařovaná, ale nýtovaná z ocelových a hliníkových profilů místo svařované, jako tomu bylo u dvoumístných Falconů. Podobně mělo horní křídlo nový tvar, s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Úplnou novinkou bylo umístění nádrží do boků přídě. Podvozek místo gumových bloků k odpružení používal pružiny v discích kol, mezi podvozkové nohy bylo možno umístit vodorovnou vzpěru nesoucí háky pro podélná palubní záchytná lana. Firma nový stroj pojmenovala Seahawk, a přestože námořnictvo mu žádné označení ještě nepřidělilo, dostal na ocas napsáno to očekávané, F7C-1.


Po zahájení testů a vyloučení XFG-1 byly stroje Boeingu a Curtissu vráceny k úpravám, a oba dostaly nová křídla o větším rozpětí (Curtiss měl původně pravděpodobně rozpětí 9,35 m a někdy je uváděno že původní křídlo bylo rovné, to ale není pravda). V této podobě prototyp již dostal oficiální označení, BuNo A7653 a 26. srpna 1927 bylo objednáno 17 sériových strojů. Prototyp poté sloužil k experimentální práci, byl zapůjčen NACA k testům nových motorových krytů, a v roce 1929 na plovácích vyhrál Curtissovu námořní cenu s rychlostí 261,5 km/h. V této době samozřejmě přišel o svůj původní obří vrtulový kužel, který pak nedostaly ani sériové stroje. Krátce sloužil u letky námořní pěchoty VF-5M (a později znovu, když již tato letka nesla jméno VF-9M) v Quanticu, a v roce 1932 také u experimentální peruti námořnictva VX-1 na NAS Hampton Roads, vybavený klasickým záchytným hákem. 15. května 1932 byl poškozen při nehodě a poté vyřazen.


Během stavby sériových strojů bylo upuštěno od používání plovákových stíhačů na bitevních lodích, takže všechny F7C-1 byly Dokončeny jako pozemní, s novým mohutnějším podvozkem. Ten byl navíc vybaven olejopneumatickými tlumiči umístěnými v předních vzpěrách a později dostaly F7C-1 také brzdy. Na rozdíl od konkurenčních a mnohem početnějších Boeingů F3B-1 nebyly nikdy nasazeny na letadlových lodích, místo toho šlo jedenáct z nich přímo k námořní pěchotě, letce VF-5M na MCAS Quantico, ostatní se k nim připojily po krátké službě u námořnictva. Stroj A7655 byl pozdržen v továrně k experimentálním účelům, byla na něm například testována zdvojená vrtule Curtiss-Reed (v podstatě dvě vrtule těsně za sebou). Na jiném stroji, A7656, byly zase testovány automatické klapky na náběžné hraně křídel. Podobně jako F6C-4 dostaly u námořní pěchoty některé stroje motorové prstence Townend. Poslední Seahawk, A7661, byl uzemněn v srpnu 1933 s 934 nalétanými hodinami.
Curtiss F7C-1 Seahawk - Seahawk v barvách VF-5M. Příď a opěrka hlavy jsou červené. Osobní stroj Capt. Jamese T. Moorea, velitele Air Service, East Coast Expeditionary Force.

Seahawk v barvách VF-5M. Příď a opěrka hlavy jsou červené. Osobní stroj Capt. Jamese T. Moorea, velitele Air Service, East Coast Expeditionary Force.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F7C-1-Seahawk-t125953#427525 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více