Kawasaki Ki 102b [Randy]

Kawasaki Ki-102b / 川崎 キ102乙 ・四式襲撃機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-102b (Ócú) Kawasaki Ki-102b (Otsu)
Originální název:
Original Name:
川崎 キ102乙・四式襲撃機
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1944-DD.07.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1943-DD.03.1944 zahájení prací na projektu / dokončení prototypu
DD.06.1944-DD.10.1944 ověřovací série
DD.10.1944-DD.08.1945 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy
20 předsériových (6 bylo dokončeno jako Ki-102a)
215 sériových (20 bylo dokončováno jako Ki-102a)
(celkem bylo dokončeno 207 v bitevní verzi)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1943
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4950 kg 10913 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7300 kg 16094 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,570 m 51ft 0,99in
Délka:
Length:
11,450 m 37ft 6,79in
Výška:
Height:
3,650 m 11ft 11,69in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
216,0 kg/m2 44.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II o vzletovém výkonu 1 103 kW (1500 k)
výkon 993 kW (1 350 k) při 2 500 ot./min v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) při 2 500 ot./min v h= 5 800 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Mitsubishi Ha-112-II fourteen-cylinder two-row air-cooled engine rated at 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 6,562 ft at 2,500 rpm, 1,233 hp at 19,030 ft at 2,500 rpm,
driving a three-bladed constant-speed propellers of the diameter 9ft 10,11in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 630 l + 2x 200 l v přídavných nádržích 358.5 UK gallons and 88 UK gallons in two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 6000 m 360.4 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,08 m/s 2378 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,9 min do 5600 m 7,9 min to 18373 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-401 ráže 57 mm v přídi s 16 granáty
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm pod trupem s 200 granáty pro každý
1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti s 200 náboji
Pumový náklad: 4x 50 kg nebo 4x 100 nebo 2x 250.
One fixed forward-firing 2.24 inches Ho-401 cannon in nose, 16 rounds,
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 canons in nose, 200 rpg and
one flexible rear-firing 0.5 inch Ho-103 machine-gun.
Bomb load: Two 551 lbs bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Spojenecké kódové jméno: Randy
- Ki-102b byl v roce 1944 operačně nasazen, ale pouze v omezené míře, byl držen jako záloha pro případ amerického vylodění. Piloti těchto letadel provedli několk útoků na cíle na Okinavě. Velení armádního letectva s tímto letounem počítalo jako s nosičem pro řízenou pumu Kawasaki Ki-148 I-Go-1B. K vylodění, jak víme, nedošlo.
Allied reporting name was "Randy".
- It entered service in 1944, but saw limited action. The main type (102b) was kept in reserve to protect Japan, although it did see some limited duty in the Okinawa campaign. It was kept out of front line service because it was hoped that it would be the carrier of the I-Go-1B air-to-ground guided missile when the Allied invasion of Japan occurred.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45 USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, str. 88, ISBN 80-7198-091-9.
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990
L+K 24/1986, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102b-Randy-t1266#295593 Verze : 0
Přidám ještě fotografie této bitevní verze.
Kawasaki Ki 102b [Randy] -


Kawasaki Ki 102b [Randy] -


Kawasaki Ki 102b [Randy] -


Kawasaki Ki 102b [Randy] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102b-Randy-t1266#107284 Verze : 0
Ki-102b Randy. Tento letoun patřil 45. Sentai, 3. Chutai.
Kawasaki Ki 102b [Randy] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102b-Randy-t1266#402228 Verze : 0
Armádní bitevní letoun Type 4.
Trojpohled
Kawasaki Ki 102b [Randy] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102b-Randy-t1266#107283 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více