Nikitin-Ševčenko IS-1

Nikitin-Shevchenko IS-1
Никитин-Шевченко ИС-1
     
Název:
Name:
Nikitin-Ševčenko IS-1 Nikitin-Shevchenko IS-1
Originální název:
Original Name:
Никитин-Шевченко ИС-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
29.04.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg 3086 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2300 kg 5071 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,600 m 28ft 2,57in
Délka:
Length:
6,790 m 22ft 3,33in
Výška:
Height:
2,680 m 8ft 9,51in
Plocha křídla:
Wing Area:
13.00 / 20.80 m2 139.93 / 223.89 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
110,577 / 176,923 kg/m2 22.65 / 36.24 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63R vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 820 kW a 671 kW při 2 200 ot/min ve 4 500 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Standard s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm.
Shvetcov M-63R nine-cylinder air-cooled radial engine with gaerbox, rated at 1,100 hp for take-off, 900 hp at 2,200 rpm at 14,765 ft,
driving a three-bladed Hamilton-Standard variable-pitch propeller of the diameter 9ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
453 km/h v 4500 m 281.5 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 3600 m 248.5 mph in 11811 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,16 m/s 2000 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 5000 m 5,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořeni horního křídla, každý se 450 náboji. Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in upper wing roots mounted synchronised.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
IS-1 (Istrebitel Skladnoj, skládací stíhač) představoval dvojplošník, který se v případě potřeby za letu přeměnil na jednoplošník. Spodní křídlo bylo hydraulicky zvednuto nahoru tak, že zapadlo do přední části trupu a do horního křídla. Podvozek byl po vzletu zatažen do spodního křídla. Celá změna konfigurace proběhla během 7-10 sekund. Pracovní tlak v hydraulickém okruhu byl 60.795 barů. Letoun byl plně ovladatelný, pouze při nižších rychlostech se projevovaly vibrace v ocasních plochách. Letoun nepřekročil stádium experimentálních letů, nebyl přijat ani k vojenským zkouškám, jeho výkon byl nižší než jaký nabízely Jak-1, LaGG-3, Mig-1 a Mig-3.
IS-1 pravděpodobně znamenalo Josif Stalin
- jedním z jeho kontruktérů byl V.V. Ševčenko
The IS-1 (Istrebitel Skladnoi, folding fighter) was a compromise between biplane and monoplane fighters: it was both. The lower wing could be retracted upwards, flush with the forward fuselage and the upper wing, while the wheels retracted into the lower wing surfaces, the lower wing being successfully retracted and extended within 7-10 seconds during subsequent trials. Only experimental.
Zdroje:
Sources:
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/is-1.html
www.aviastar.org
ww2drawings.jexiste.fr
http://www.airwar.ru/enc/fww2/is1.html

Nikitin-Ševčenko IS-1 -


Nikitin-Ševčenko IS-1 -


Nikitin-Ševčenko IS-1 -


URL : https://www.valka.cz/Nikitin-Sevcenko-IS-1-t126870#429594 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více