Albatros D.II (Oef) série 53

     
Název:
Name:
Albatros D.II (Oef) série 53 Albatros D.II (Oef) Series 53
Originální název:
Original Name:
Albatros D.II (Oef) Serie 53
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1917-DD.MM.1917 Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
16
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
690 kg 1521 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
958 kg 2112 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,50 m 27ft 10,64in
Délka:
Length:
7,43 m 24ft 4,51in
Výška:
Height:
2,60 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
24 m2 258.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,3 kg/m2 8.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Austro-Daimler AD6 series 18000, power 182 hp
two-blade ooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v 0 m 105.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3.20 min do 1000 m 3.20 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1 x synchronizovaný kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm 1 x synchronized machine gun Schwarzlose 07/12 cal. 8 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Historie a plastikové modelářství 8/92 a 9/92
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430836 Verze : 0
Po značném úspěchu, které zaznamenaly stíhací letouny Albatros D.II v německém letectvu, projevilo rakousko-uherské velení přání, zavést tyto výkonné letouny též do výzbroje letectva rakousko-uherského mocnářství.


Firma Oeffag proto zakoupila licenci na výrobu tohoto typu a v lednu 1917 se uskutečnil první vzlet letounu sériového čísla 53.01 (Každý výrobce letadel v Rakousku-Uhersku měl přidělenu svoji číslici, kterou začínal kód jeho sériových čísel. V případě firmy Oeffag to byla číslice 5. Za ní následovala číslice přidělená konkrétnímu typu letounu - pro Albatrosy D.II/D.III to byla číslice 3. Pak následovala tečka a číslo konkrétního vyrobeného kusu. Pokud se stroj vyráběl ve více modifikacích, předřazovala se číslice této modifikace číslu výrobce - tedy na začátek.)


Původní objednávka 50 letounů však byla rychle stornována ve prospěch modernější konstrukce Albatros D.III. Typu D.II proto vzniklo pouze 16 kusů, které se na frontě objevily v květnu 1917.


Po technické stránce se stroje od původního německého vzoru lišily zejména zástavbou výkonnějšího motoru Austro-Daimler s výkonem 185 ks. Změnilo se též oplechování přídě, konfigurace výfuků a chladicí soustavy a také tvar ostruhového jehlanu.


Výzbroj naproti tomu byla slabší než u německého protějšku. Tvořil ji jediný synchronizovaný kulomet Schwarzlose, zcela zakapotovaný na pravé straně trupu před pilotem. Zbraň měla prodlouženou hlaveň, která byla vedena podél motoru pod výfukovým potrubím.


Zdroj: HPM 8/92
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430840 Verze : 0
.
Albatros D.II (Oef) série 53 - Albatros D.II Oeffag 53.03 sloužil v létě 1917 v Haliči na letišti Krasne u Flik 14, kde s ním v červnu létal Fw. Rudolf Lonstak (4 sestřely). Později, v listopadu téhož roku na něm létal u Flik 25 Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). Stroj kompletně v barvě materiálu.

Albatros D.II Oeffag 53.03 sloužil v létě 1917 v Haliči na letišti Krasne u Flik 14, kde s ním v červnu létal Fw. Rudolf Lonstak (4 sestřely). Později, v listopadu téhož roku na něm létal u Flik 25 Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). Stroj kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430838 Verze : 0
.
Albatros D.II (Oef) série 53 - Albatros D.II Oeffag 53.05 sloužil na podzim 1917 u Flik 25 na letišti Berezovica, kde s ním létal mimo jiné Korp. Rudolf Blass (1 sestřel).  V roce 1920 se tento letoun (avšak neúplný) dostal do ČSR. Letoun kompletně v barvě materiálu.

Albatros D.II Oeffag 53.05 sloužil na podzim 1917 u Flik 25 na letišti Berezovica, kde s ním létal mimo jiné Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). V roce 1920 se tento letoun (avšak neúplný) dostal do ČSR. Letoun kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430842 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více