Název: Name: | Dassault Super Mystére B.2 | Dassault Super Mystére B.2 |
Originální název: Original Name: | Dassault Super Mystére B.2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1956-DD.MM.1959 Générale aéronautique Marcel Dassault, Mérignac | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1956-DD.MM.1959 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 185 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.03.1955 Super Mystére B.1 15.05.1956 Super Mystére B.2 předsérie 26.02.1957 Super Mystére B.2 série | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6956 kg | 15335 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9325 kg | 20558 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11645 kg | 25673 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,514 m | 34 ft 5 ⅞ in |
Délka: Length: | 14,130 m | 46 ft 4 ¼ in |
Výška: Height: | 4,550 m | 14 ft 11 ⅛ in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,150 m2 | 378.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | SNECMA Atar 101G o tahu 43,15 kN | SNECMA Atar 101G, thrust 9700 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1790 l 400 l pomocná nádrž 2x 625 l nebo 1280 l přídavná nádrž | 394 Imp gal / 443 US gal 88 Imp gal / 106 US gal auxiliary tank 2x 137 Imp gal / 165 US gal or 282 Imp gal / 338 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1189 km/h v 12000 m | 739 mph in 39370 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 55 m/s | 10827 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 12192 m | 5,5 min to 40000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16764 m | 55000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1790 km | 1112 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 150 nábojů každý pouzdro Matra 105 v trupu pro 35 raket SNEB (obvykle nemontováno) 2x raketnice Matra 116 s 19 raketami SNEB 2x raketnice Matra M.61 s 6 raketami T-10 2x 500kg nebo 445kg puma 2x GAR-8 Sidewinder | 2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 150 nábojů každý fuselage-mounted Matra 105 rocket pod with 35 SNEB rockets (usually not mounted) 2x Matra 116 rocket pod with 19 SNEB rockets 2x Matra M.61 rocket pod with 6 T-10 rockets 2x 1100 lb or 1000 lb bomb 2x GAR-8 Sidewinder |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Cuny, Jean. Les chasseurs Dassault Ouragans, Mysteres et Super-Mysteres, Docavia 13. Editions Lariviere, Paris 1980. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. Munson, Kenneth. Fighters in service: Attack and Training Aircraft since 1960. Blandford Press, London 1975. www.aviafrance.com |