Micubiši Ki 21-Ia [Sally]

Mitsubishi Ki-21-Ia / 三菱 キ21-I中 九七式重型爆击机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-21-Ia Kou Mitsubishi Ki 21-Ia Ko (Army Type 97 Heavy Bomber, Model IA)
Originální název:
Original Name:
三菱 キ21-I中
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1938-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.08.1938-DD.MM.1939 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
143 Mitsubishi a neznámý počet Nakajima
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1937
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4691 kg 10342 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7492 kg 16517 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7916 kg 17452 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
16,000 m 52ft 5,91in
Výška:
Height:
4,350 m 14ft 3,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
69,60 m2 749.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,64 kg/m2 22.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m
trojlisté stavitelné vrtule
Nakajima Ha 5 KAI fourteen-cylinder twin-row air-cooled radial engine rated 937 hp at take-off and 1,065 hp at 13,123 ft
driving a three-blade variable-pitch metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 635 l 580 UK galons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
431 km/h v 4000 m 267.8 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 5000 m 236.1 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,9 min do 5000 m 13,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8600 m 28215 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2703.7 km 1680 mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm (přední střeliště, hřbetní střeliště a výstřelná štěrbina pod trup letadla)
Pumový náklad: 1 000 kg
Three 0,303 in Type 89 Model 1 flexibly machine guns:
One trainable forward-firing in the nose position,
one trainable in the dorsal turret and one trainable rearward-firing in the ventral position.
Bomb load: 1,100 - 2,205 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九七式重型爆击机 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A
Spojenecké kódové jméno: Sally
97九七式重型爆击机 / 97-Kyūnana-shiki jūbakugekiki / Army Heavy Bomber Type 97 Model 1A
Allied codename: "Sally"
First production model.
Zdroje:
Sources:
TTD doplnil a upravil moderátor Vláďa za pomoci těchto zdrojů:
- původní Schlangeho příspěvek
- vlastní poznámky
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13-978-0870213137
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13-978-1557505637 avia.russian.ee
http://www.answers.com/topic/mitsubishi-ki-21
http://www.cofe.ru/avia/M/M-148.htm
koapp.narod.ru
www.awiacja.republika.pl
www.pacific-storm.net
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#5133 Verze : 0
Mitsubishi Ki 21-Ia Ko
- / - / Sally
九七式重型爆击机 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A


Historie:
Vývoj letounu Mitsubishi Ki-21 začíná v roce 1936 kdy byly vydány nové specifikace na bombardovací letoun. V prosinci byly dokončeny dva prototypy, které se od sebe lišily hřbetním střelištěm (viz náčrtek 1. a 2.). V listopadu 1937 je zahájena sériová výroba motory jsou nyní Ha-5 Kai s vyšším výkonem (965/1095 koní). Verze Ki-21-Ib Otsú měla ve výzbroji 5x pohyblivý kulomet 7,7 mm - jeden byl na konci trupu v dálkově ovládaném střelišti. této varianty bylo vyrobeno 120 ks a měla také samosvorné palivové nádrže. Poslední "jedničkovou" verzí byl Ki-21-Ic, kerá měla ještě další boční kulomet, v pumovnici 500 litrovou přídavnou nádrž a externí závěsníky pro 4x 50 kg pumy. Vyráběla se do konce roku 1940.
Operační nasazení: již první letadla Ki-21-I šla do výzbroje Sentaií v Číně jednou z nich byla 60.Sentai, která je dostala jako první. Zpočátku na tomto bojišti neměla konkurenci a k dobrým prvkům pasivní bezpečnosti patřila i vysoká rychlost. Na tomto bojišti také brzy vytlačily Fiaty BR 20, které japonským pilotům vyloženě nesedly.



______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103330 Verze : 0
Náčrtek Mitcubishi Ki-21-Ia - střeliště se "přestěhovalo" dopředu, motory jsou Ha-5 KAI, změnila se příď, a zmizelo prosazení.
Výzbroj zůstává jako u prototypů co do počtu, rozmístnění a typů shodná.
Micubiši Ki 21-Ia [Sally] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103344 Verze : 0
Náčrtek Ki-21-Ib Otsú - pro zvýšení obranyschopnosti jsou doplněny další dva kulomety vz.89 ráže 7,7 mm. Rozmístnění:
1. příď
2. na konci skleníku
3. v prosklení pod trupem
4. v trupu v bočním okénku za úrovní odtokové hrany křídla
5. dálkově ovládané střeliště na konci trupu (ovládal střelec ze skleníku) střeliště jsem viděl na fotografiích vždy zakryté a utěsněné, nevím kolik nábojů měl zadní kulomet. (viz popis kulometu)
Micubiši Ki 21-Ia [Sally] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103345 Verze : 0
Fotografie verze Mitsubishi Ki-21-Ia
Micubiši Ki 21-Ia [Sally] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#134156 Verze : 0
Pohled z boku
Micubiši Ki 21-Ia [Sally] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#98414 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více