Název: Name: | Micubiši Ki-51 | Mitsubishi Ki-51 |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ-51「軍偵」 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1939-DD.03.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.07.1941-DD.07.1945 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1939-DD.08.1939 prototypy / prototypes DD.09.1939-DD.12.1939 předsériová výroba / Service trials aircraft DD.01.1940-DD.07.1945 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2395: 2 prototypy / prototypes 11 předsérie / service trials aircraft 1459 série / production Nagoya 913 série / production Tachikawa | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1873 kg | 4129 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2798 kg | 6169 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2920 kg | 6437 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,100 m | 39ft 8 3/8in |
Délka: Length: | 9,210 m | 30ft 2 19/32in |
Výška: Height: | 2,730 m | 8ft 11 1/2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,02 m2 | 258.548 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 117,0 kg/m2 | 23.96 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mitsubishi Ha-26-II vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 691 kW (940 k) a 699 kW (950 k) v h= 2 300 m Vrtule trojlistá kovová stavitelná | Mitsubishi Ha-26-II fourteen-cylinder air cooled radial engine rated at 927 hp for take-off and 937 hp at 7,246 ft, driving a three-blade variable-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 608 l | 134 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 424 km/h v 3000 m | 263.5 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 320 km/h v 2300 m | 198.8 mph in 7546 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,42 m/s | 1657.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,9 min do 5000 m | 9,9 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8270 m | 27133 ft |
Dolet: Range: | 1060 km | 658.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm v křídlech (později nahrazen 2x Ho-103 ráže 12,7 mm) 1x pohyblivý kulomet na konci kabinyType 89 Model 1 ráže 7,7 mm Pumová zátěž: 200 kg normálně (4x 50 kg) 250 kg puma zavěšená pod trupem pro útoky kamikaze | Two fixed forward-firing 0.303 in Type 89 machine-guns in the wing-mounted, (replaced with two 0.5 in Ho-103 machine-guns in later models) and one flexible rearward-firing 0.303 in Type 89 machine-gun. Bomb load: Up to 441 lb (twelve 33lb or four 110lb) bombs for normal operations or one 551 lb bomb for suicide operations (as single-seater). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九九式襲撃機, Kjúkjúšiki šúgekiki, armádní bitevní letoun typ 99 Spojenecké jméno: Sonia Japonské bojové jméno: Guntei - Motor byl na své spodní části chráněn ocelovým plátem tloušťky 6 mm Ki 51 sloužily u: 6., 27., 32., 44., 65., 66., 67. a 83. Sentai a u útočných jednotek ( Dokuritsu Hiko Chutai ) číslo 41., 45., 47., 48., 49., 52., 53., 71., 73.. 83., 89., 90. a 91, tyto jednotky vznikaly většinou na základě potřeby a v letecké škole: Koku Shikan Gakka | 九九式襲撃機 - Kjukjushiki shugekiki - Type 99 Assault (and reconniassance) Plane. Allied codename "Sonia" Japanese name: Guntei - The installation of 0.236 in steel armour plate under the engine cowling and cockpit. Units Allocated: 6th, 27th, 32nd, 44th, 65th, 66th, 67th and 83rd Sentais. 41st, 45th, 47th, 48th, 49th, 52nd, 53rd, 71st, 73rd. 83rd, 89th, 90th and 91st Dokuritsu Hiko Chutais. 4th Kokugun Shireibu Hikodan. Koku Shikan Gakka (Army Air Academy). |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft.(Shuppan-Kyodo 1981) Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 - 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska II. díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN: 80-7238-077-X Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931 - 1941, Prolog, Svět Křídel Cheb, rok 1994, ISBN: 80-85280-26-4 Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 24/1968, Letadla 1939 - 45 www.aviastar.org www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/aww2/ki51.html http://pwencycl.kgbudge.com/K/i/Ki-51_Sonia.htm archiv autora |