Název: Name: | Fiat G.55/I Centauro | Fiat G.55/I Centauro |
Originální název: Original Name: | Fiat G.55/I Centauro | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1943-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1943-DD.09.1944 (Sn. MM91070 - MM91156) 05.09.1946-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 87 - 105 (do zastavení výroby nařízeného Němci výroba však tajně pokračovala) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2700 kg | 5952 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3520 kg | 7760 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3718 kg | 8197 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,856 m | 38ft 10,76in |
Délka: Length: | 9,370 m | 30ft 8,89in |
Výška: Height: | 3,130 m | 10ft 3,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,11 m2 | 227.23 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 166.746 kg/m2 | 34.15 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW (1 475 k). Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | Fiat R.A 1050 Tifone (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,455 hp at take-off, driving a three-blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 560 l + 2x 100 l v přídavných nádržích pod křídly. | 123 UK gallons and two 22 UK gallons drop tanks under wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 8000 m | 391.5 mph in 26247 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 490 km/h v 5700 m | 304.5 mph in 18701 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,92 m/s | 2740.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 7000 m | 7,2 min to 22966 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12700 m | 41667 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1650 km | 1025.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji, 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji pro každý a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 300 náboji pro každý. Pumový náklad: 2x 160 kg puma. | One fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon, installed in the hub with 250 rounds, two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon, wing-mounted, with 200 rpg and two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling, with 300 rpg. Bomb load: two bombs up to 350 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Hlavním rozdílem letounů Serie I. byla instalace dvou kanónů Mauser MG151/20 do křídel, kulomety Breda-SAFAT montované u předsériových G.55/0 pod motorem byly vypuštěny. Tyto zbraně byly nesnadno přístupné pro údržbu. Další úpravy byly méně patrné - mírně odlišné svislé ocasní plochy a kormidlo, zesílená konstrukce ocasní části a úprava křídel pro montáž závěsníků schopných nést dvě stošedesátikilové pumy nebo dvě stolitrové přídavné nádrže. Změnou prošla také plynová páka, která byla upravena dle německého standardu (obrácený směr). | The main difference introduced by the Serie I production was the adoption of two wing-mounted Mauser MG151 cannons that replaced the two Breda's mounted under the engine. These guns were not easily accessible making maintenance and operations difficult. Other modifications were the slightly different shape of vertical tail and rudder, the removed chutes for the ejecton of the shells of the lower mounted Breda's, the strengthened tail gear leg and the wing attacks for bombs or external tanks. Another modification was the inverted throttle lever, which now follows the usual German standard. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55 http://comandosupremo.com/g55.html http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2 http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html www.wwiivehicles.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohledový náčrtek.