CZK - Tatra 815 VVN 26 265 8x8.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Tatra 815 VVN 26 265 8x8.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 815 VVN 26 265 8x8.1R Tatra 815 VVN 26 265 8x8.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 815 VVN 26 265 8x8.1R
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.198R-DD.MM.1990 (?)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1974
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    8x8
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    15100 kg 33290 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    12000 kg 26455 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    27100 kg 59745 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    450001) kg 992081) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    72100 kg 158953 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    9360 mm 30ft 8.5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2500 mm 8ft 2.5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    36502) mm 12ft2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    410 mm 1ft 4in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    1650 mm - 2970 mm - 1450 mm 65in - 117in - 57in
    Rozchod:
    Track:
    2044 mm - přední nápravy
    1988 mm - zadní nápravy
    80in - front axles
    78in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní
    parkovací
    odlehčovací
    service brake
    parking brake
    engine brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24 V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
    alternátor: 28 V / 60 A
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 180 Ah
    alternator: 28 V / 60 A
    Pneumatiky:
    Tyres:
    15,00-21 TO3
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T3-930-50
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, přeplňovaný
    - počet válců: 12
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 140 mm
    - objem válců: 19 000 cm3
    - maximální točivý moment: 1130 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 265 kW při 2200 ot/min
    Tatra T3-930-50
    - air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
    - number of cylinders: 12
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.51 in
    - swept volume: 1159 cu in
    - maximum torque: 833 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 355 hp (360 PS) at 2200 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting
    Spojka:
    Clutch:
    jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem single-plate, diaphragm clutch 420 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    80 km/h 50 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    45 l/100 km 6.28 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    1000 km 621 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    32 ° / 35 °
    Svah:
    Gradient:
    29 ° 65 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,4 m 55,1in
    Uživatelské státy:
    User States:




    3)




    3)
    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 15000 kg v terénu
    2) plachta v horní poloze
    3) T-815 VVNC


    modernizace: T-815 8x8 LT
    1) on the road, off-road 33069 lb
    2) tarpaulin in the top position
    3) T-815 VVNC


    upgrade: T-815 8x8 LT
    Zdroje:
    Sources:
    Aut-24-22 - Terénní nákladní automobil Tatra 815 - Popis a provoz, Praha, 1984
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#504178Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tatra 815 VVN 26 265 8x8.R

    Valníkový terénní nákladní automobil určený k přepravě osob a nákladu do maximální hmotnosti 12 000 kg. Na zpevněných komunikacích utáhne přívěs o maximální přípojné hmotnosti 45 000 kg (50 000 kg), v terénu pak 15 000 kg.


    Technicko-taktická data
    Ložný prostor:
    - délka: 6 250 mm
    - šířka: 2 410 mm
    - výška bočnic: 1 150 mm
    - výška pod plachtou: 2 055 mm

    Motor:
    - uspořádání do V o úhlu 90°
    - přeplňovaný, vícepalivový (nafta, kerosin, benzin 90,96 + nafta, vždy samozřejmě v určitém poměru)
    - pálení válců: 1 8 5 10 3 7 6 11 2 9 4 12
    - objem motoru: 19004 ccm

    Naviják:
    - 85 metrů ocelového lana o průměru 23,6 mm - tažná síla 117,7 kN
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#46841Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA T 815 VVN 8x8 ( valník) je možné upraviť pre odsun ranených.



    T T D vozidla sú totožné s vozidlom T 815.


    Odsunová kapacita s využitím lavičiek :


    - typ VVN 8 x 8 : 30 sediacich ranených,


    - použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich ranených na nosidlách,


    - pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.



    Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA

    Úprava vozidla T 815 VVN 8 x 8 pre odsun ranených.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#310471Verze : 0
    Avatar
    TATRA 815 VNN 8 x 8


    Zdroj : Príručka vodiča nákladných automobilov TATRA 815 VNN 8 x 8 - TATRA, n.p. Kopřivnice II. vydanie 1984

    Uloženie zbraní osádky v kabíne vodiča.

    Uloženie výstroja - popis.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#377902Verze : 0
    Avatar
    Valník TATRA T 815 VVN 26 265 8x8.1R


    Zdroj : TATRA T 815, OMNIPOL Praha

    Rozmerový náčrt - šírka - výška vozidla.

    Bokorys vozidla.

    Pôdorys vozidla.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#315942Verze : 0
    Avatar
    Prototyp T-815 VVN 8x8 vyrobený v roce 1974, vystavený v Technickém muzeu Tatra v Kopřivnici, 9. května 2009.






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#312643Verze : 0
    Avatar
    Prototyp T-815 VVN 8x8 v Technickém muzeu Tatra, součásti Regionálního muzea v Kopřivnici, 27. září 2009.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#327646Verze : 0
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 slovenské armády, 2004.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#95871Verze : 0
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 (VPZ 402 56-58), která sloužila u 33. výcvikového střediska, léto 2005.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#134853Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 (VPZ 379 32-11 a 387 34-43) přidělené Rotě zabezpečení 8. kontingentu AČR v silách KFOR v Kosovu.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#153048Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 8x8, 4. základna taktického letectva, letiště Čáslav, 1999




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#214533Verze : 0
    Avatar
    Slovenské T-815 VVN 8x8 v Iraku, operácia Iracká sloboda.



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#229729Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 (VPZ 391 82-56), 267. středisko radiolokačního průzkumu, 26. brigáda velení, řízení a průzkumu, Den NATO 2007.


    Zdroj: vlastní archív



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#231952Verze : 1
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 jsou rovněž používány bulharskou armádou. Na snímku je vozidlo (BA 106449) zachycené při tažení 152mm houfnice D-20 na vojenské přehlídce v Sofii dne 6. května 2006.

    Fotografie: Plamen Antonov


    (©Plamen Antonov)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#250248Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Slovenská Tatra v operácii ISAF preváža Boženu 4.

    Foto via Galeria valka.cz





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#335853Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vojenský valník T-815 VVN 8x8 (VPZ 392 65-14) od Výcvikové základny ve Vyškově během předvádění ve Vojenském muzeu v Lešanech.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Pohled na uložení motoru. Vlastní foto z 24. května 2008.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#339404Verze : 0
    Avatar
    T-815 VVN 8x8 (VPZ 351 88-85) patrně z výzbroje 1. palebné baterie 131. smíšeného dělostřeleckého oddílu, cvičení Strong Campaigner 2006.

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#356353Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Slovenská T-815 VVN 8x8 v KFOR.

    Zdroj: MO SR


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#371549Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pro zajímavost - celé typové označení tohoto automobilu je


    T815 VVN26 8x8.1R 265 - Tatra 815 Vojenský Valník Naviják 26 tun, 8 polonáprav z toho 8 poháněných, jednomontáž na zadních nápravách, redukce v kolech, 265 kW výkon motoru
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#122456Verze : 0
    Avatar
    Zdravím všechny příznivce tohoto úžasného stroje. Podařilo se nám do našeho občanského sdružení klubu vojenské historie Slavičín - Zlínský kraj - sekce Autoklub vojenské techniky - získat tři tyhle stroje. Nejsou v dobrém stavu a doufáme, že se nám alespoň jednu Tatru podaří zprovoznit. Naše exponáty bude moci vidět časem i širší veřejnost, až se nám podaří vybudovat vojenské muzeum. http://autoklubvt.wz.cz/

    Dvě z našich Tater, pohled zezadu

    a pohled zepředu
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#259221Verze : 0
    Avatar
    T-815 8x8 VVN sa pri zaťažení panelmi dá použiť ako čiastočná náhrada ťahačov TATRA 815 VT 8x8.1R, síce by sa nemala používať na prepravu tankovej techniky, ale s typovou radou BVP a MT-LB si poradí hravo...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#262259Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Přeji Autoklubu vojenské techniky Slavičín hodně zdaru a současně poděkování. Všechna vojenská vozidla Tatra si to zcela zaslouží a myslím, že patřila k tomu nejlepšímu co v naší armádě kdy jezdilo, tedy alespoň do doby, než Tatra začala montovat Renaulty se značkou Tatra.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13205#504231Verze : 0