CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R
    Kategorie:
    Category:
    tahač přívěsů trailer tractor
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.198R-DD.MM.1997 (?)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1974 (prototyp T-815 VVN 8x8)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    8x8
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    15700 kg 34613 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    10000 kg 22046 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    25700 kg 56659 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    700001) kg 1543241) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    95700 kg 210982 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    9340 mm 30ft 7,72in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2500 mm 8ft 2,43in
    Celková výška:
    Overall Height:
    36502) mm 11ft 11,69in2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    410 mm 1ft 4,14in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    1650 mm - 2970 mm - 1450 mm 64,95in - 116,93in - 57,09in
    Rozchod:
    Track:
    2044 mm - přední nápravy
    1988 mm - zadní nápravy
    80,4 - front axles
    78,2 - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní
    parkovací
    odlehčovací
    service brake
    parking brake
    engine brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24 V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
    alternátor: 28 V / 60 A
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 180 Ah
    alternator: 28 V / 60 A
    Pneumatiky:
    Tyres:
    15,00-21 TO3
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T3-930-51
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, přeplňovaný
    - počet válců: 12
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 140 mm
    - objem válců: 19 000 cm3
    - maximální točivý moment: 1295 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 265 kW při 2200 ot/min
    Tatra T3-930-51
    - air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled diesel engine
    - number of cylinders: 12
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.51 in
    - swept volume: 1159 cu in
    - maximum torque: 955 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 355 hp (360 PS) at 2200 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting
    Spojka:
    Clutch:
    jednolamelová s průměrem 420 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem single-plate, diaphragm clutch 420 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    80 km/h 50 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    45 l/100 km 6.28 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    1000 km 621 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    32 ° / 35 °
    Svah:
    Gradient:
    29 ° 65 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,4 m 55,1in
    Uživatelské státy:
    User States:




    3)










    3)






    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 15000 kg v terénu
    2) plachta v horní poloze
    3) vozy vyřazené z výzbroje české armády
    1) on the road, off-road 33069 lb
    2) tarpaulin in the top position
    3) vehicles retired from the Czech Army inventory
    Zdroje:
    Sources:
    Aut-24-22 - Terénní nákladní automobil Tatra 815 - Popis a provoz, Praha, 1984
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#504205Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tatra 815 VT 26 265 8x8.1R

    Vojenský tahač, jenž konstrukčně vychází z typu T-815 VVN 8x8. Při překonávání těžkého terénu je možné v průběhu jízdy měnit přetlak v pneumatikách. Má zabudované přídavné zařízení na práci se sněhovým pluhem, s buldozerovou radlicí a na vytahování je vybaven navíjecím zařízením. Naviják tvoří 85 metrů ocelového lana o průměru 23,6 mm, tažná síla činí 117,7 kN.

    Tahač je vybaven dvanáctiválcovým, přeplňovaným, vícepalivovým, vzduchem chlazeným motorem. Má čtyřdveřovou kabinu, v její střední části jsou v protisměru umístěné další dvě sedadla, které je možné rozložit na provizorní lůžkovou úpravu. Provizorní lůžko je možno zavěsit nad přední sedadla. Rošt valníkové plošiny je přizpůsobený na upevnění stálé zátěže potřebné na tahání těžkých přívěsů.

    Armáda České republiky část tahačů T-815 VT zdědila po československé armádě. Zbytek provozovaných vozidel tohoto typu byl dokoupen v polovině devadesátých let. Mezi roky 1995 až 1997 měla být pořízena vozidla T-815 VT za částku 345,5 milionů Kč.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#46847Verze : 0
    MOD
    Avatar
    TATRA 815 VT 8 x 8


    Zdroj : Príručka vodiča nákladných automobilov TATRA 815 VT 8 x 8 - TATRA, n.p. Kopřivnice II. vydanie 1984

    Výstroj vozidla - popis.

    Rozmerový náčrt vozidla.

    Uloženie zbraní osádky v kabíne vodiča.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#377901Verze : 0
    Avatar
    Súprava ťahač TATRA T-815 VT 8x8 so snehovým šípovým pluhom SŠP 1000 je určená na odstraňovanie snehu na súvislých zasnežených plochách. Pluhovanie možno vykonávať iba na spevnených alebo dostatočne premrznutých plochách. Vzhľadom k unifikovanému zdvíhaciemu a upínaciemu zariadeniu snehového pluhu SŠP 1000, nie je možné zatiaľ používať súpravu na čistenie poľných a lesných ciest / údaj z roku 1981 /. Základnými funkciami je pluhovanie snehových vrstiev po komunikácii, rozširovanie prejazdového profilu, odstraňovanie snehu na zasnežených plochách a prerážanie závejov. Tieto plochy je potom možné využiť pre parkovanie rôznej automobilovej techniky.


    Pri rozširovaní prejazdového profilu na komunikácii musí byť dodržaná minimálna rýchlosť 30 km / hod. Odhoz snehu je v priamej závislosti na rýchlosti jazdy, napr. pri rýchlosti od 30 do 60 km/ hod. sa pohybuje v rozsahu od 3 až do 15 m. Prejazdový profil je zaistený do šírky 3 m.


    Hlavné údaje:


    Rozmery snehového šípového pluhu SŠP 1000 v mm :


    Dĺžka : 3550
    Šírka : 3570
    Výška čela : 1010


    Hmotnosť : 1510 kg


    Uhol šípovitosti : 90°


    Rozmery vozidla T-815 VT KOLOS s pluhom SŠP 1000 v mm :


    Dĺžka : 11830
    Šírka : 3570


    Pohotovostná hmotnosť vozidla : 26750 kg



    Zdroj : ATOM 1981 č. 12

    Snehový pluh v činnosti ...

    Snehový šípový pluh SŠP 1000 na T - 815.

    Zimná údržba ciest...
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#254815Verze : 0
    Avatar
    Ťahač ťažkých prívesov TATRA T 815 VT 26 265 8x8.1R



    Zdroj : TATRA T 815, OMNIPOL Praha

    Celkový pohľad.

    Pravá strana vozidla.

    Rozmerový náčrt - výška - šírka vozidla.

    Bokorys vozidla.

    Pôdorys vozidla.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#315941Verze : 0
    Avatar
    T-815 VT (VPZ 477 87-38) z výzbroje 156. záchranného praporu, léto 2004.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#46851Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V červenci 1998 obdržela uruguayská armáda šestici samohybných houfnic 2S1 z přebytků české armády. Součástí dodávky byly i dva tahače T-815 VT a dva podvalníky P-32. Uživatelem všech prostředků se stalo Grupo de Artillería N° 6 (k 29. červnu 2005 byla jednotka rozpuštěna).

    Zdroje
    1) Ministerstvo obrany Urugaye
    2) SAORBATS (fotografie)


    (Gabriel Porfilio - SAORBATS)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#251120Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT patrně z výzbroje 156. záchranného praporu s podvalníkem P-50N a naloženým hasicím tankem SPOT-55.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#73826Verze : 0
    Avatar
    Ve VVP Boletice


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#204524Verze : 0
    Avatar
    T-815 VT s podvalníkem P-50N.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#204525Verze : 0
    Avatar
    Dvojice T-815 VT nasazená v misi KFOR v Kosovu.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#204526Verze : 0
    Avatar
    T-815 VT 8x8 (VPZ 370 86-26) s podvalníkem P-50N (VPZ 414 13-72), Sklady HTS, Ústí nad Orlicí (VZ 4218).
    foto Cihelna 2007, 18.8.2007

    zdroj: vlastní archív
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#229823Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT z výzbroje 21. mechanizovaného praporu s podvalníkem P-50N a naloženým tankem T-34/85, obec Bačkov, 2008.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#262260Verze : 0
    Avatar
    T-815 VT účastnící se přehlídky 28.10.2008 jako doprovodné vozidlo, křižovatka Evropské a Thákurovy. Vozidlo VPZ 405 21-20 pochází z řad 142. praporu oprav podřízeného 14. brigádě logistické podpory.

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#289001Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT (VPZ 490 38-80) používaná Střediskem oprav v Jaroměři, květen 2009.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#314733Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jedna z několika T-815 VT používaných americkou armádou během operace Pouštní štít / Pouštní bouře, 1990/1991. US Army obdržela Tatry od SRN, která je zdědila po východoněmecké armádě.

    (autor neznámý, via Internet)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#326251Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po skončení Války v Perském zálivu řecká armáda dostala od Američanů 35 vozidel typu T-815 VT. Kromě toho bylo řecké armádě předáno i 24 podvalníku P-50N a 17 podvalníků P-80. Tyto prostředky má ve své výzbroji 787. dopravní prapor.



    Uvedené informace laskavě poskytl pan T. Metsovitis z Řecka.

    Na cvičení Dynamic Mix 1997 s americkým transportérem M113A3 (autor neznámý, via Internet)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#326245Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tahač těžkých přívesů TATRA T 815 VT 26 265 8x8.1R (VPZ 490 59-32) během předvádění ve Vojenském muzeu v Lešanech.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Vlastní foto z 24. května 2008.

    Vlastní foto z 24. května 2008.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#339403Verze : 0
    Avatar
    Slovenská T-815 VT v operácii UNMEE v Eritrei
    na prvej fotke spolu s Boženou 4



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#376006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT z výzbroje rumunské armády na cvičení ROMEX 05. Na podvalníku P-50 je přepravováno americké bojové vozidlo pěchoty M2 Bradley.

    (Miniştrii Apărării Naţionale)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#403172Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT s podvalníkem P-80 (P-50) z výzbroje řecké armády. Tento typ Tatry byl do výzbroje řeckého vojska zaveden v roce 1993.


    Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#461006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT 8x8 (VPZ 379 83-62), Záchranná rota, 153. ženijní prapor, srpen 2015.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#537918Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Přestavba vojenského automobilu na požární speciál.
    Původní nástavba (valník) nahrazena nástavbou požární, nádrž na 8.200 l vody a 200 l pěnidla, dvě skříně na vybavení, v zadu umístněn rychlozásahový naviják z hadicí a ovládání čerpadel. Nahoře dvě hlinkové bedny na nářadí, lafeta o stavitelném výkonu až 3.200 l /min, osvětlovací stožár 2 x 1.000W a místo na umístnění elektrocentrály.
    Kromě nástavby zůstalo vše zachováno (naviják, kola....).
    Vozidlo zařazeno u JSDH Hrušky.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#224891Verze : 0
    Avatar
    Souprava Tatra 815 VT po konverzi z vojenské verze na hasičskou s vyprošťovacím tankem VT-55A.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#257217Verze : 0
    Avatar
    Stroj JSDH Hrušky.


    Zdroj
    Vlastní foto.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#289104Verze : 0
    Avatar
    Chtěl bych se zeptat zde znalých. Proč mají některé Tatry šedý spodek a některé černý? Má to nějaký význam nebo je to jen "verze z výroby"? Díky
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#513178Verze : 0
    Avatar
    Vážený pane kolego,
    bral jste v úvahu, že šedá barva může být "základovka".
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#513333Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 VT se šedým podvozkem jsou novější vozidla vyrobená v devadesátých letech, cca kolem 1997.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#513437Verze : 0
    MOD
    Avatar
    No ta základovka by byla dost divná ne? Pokud by bylo celý auto v novém laku a rám v základu. Takhle "šedá" je třeba i u HZS ZÚ Zbiroh.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/13207#513480Verze : 0