TMK-2
Kolový zemní stroj určený k budování zákopové sítě (hloubení rýh) bezkorečkovým hlubidlem do hloubky až 1,5 metru. Dalším úkolem je úprava terénu a cest buldozerovým zařízením.
Stroj je postaven na dvouosém ženijním kolovém tahači KZKT-538 DK
Technicko-taktická data (via excaliburarmy.cz)
Rozměry:
- délka: 12,37 m
- šířka: 3,15 m
- výška (přepravní poloha): 4,20 m
- výška (pracovní poloha): 3,275 m
- průměr hlubidla: 3,28 m
Hmotnost stroje: 27 500 kg
Maximální tažná síla: 150 kN
Motor: D 12 A – 375 A
- maximální výkon při 1 650 ot/min: 276 kW
Pracovní počet otáček hlubidla: 14 ot/min
Brodivost: 1,2 m
Rychlost:
- maximální na silnici: 45 km/h
- průměrná na silnici: 20 – 30 km/h
- pracovní při hloubení: podle druhu horniny: 0 – 1 300 m/h
Hlavní rozměry vyhloubené rýhy
- hloubka: 1,1 – 1,5 m
- šířka – horní/dolní u dna: 0,9 – 1,1 / 0,6 m
- výška násypu: 0,2 – 0,5 m
Úhel řezu radlice buldozerového zařízení s opěr. lyžinou: 50 – 60°
Zdvih buldozerové radlice nad úroveň pojezdové roviny: 0,96 m
Spuštění buldozerové radlice pod úroveň pojezdové roviny: 0,4 m
Objemy provozních a pracovních náplní:
- palivová nádrž motoru: 2 x 420 l
- chladící kapalina: 80 l
- mazací olej motoru: 75 l
- mazání převodovky: 8 l
- náplň hydraulického systému hydrodynam.přev.: 105 l
- příd. převodovka náhonu hlubidla: 20 l
- náplň hydraulického systému prac. zařízení: 130 l
- náplň hydraulického systému mikropojezdu: 115 l
Spotřeba paliva při průměrném pracovním výkonu:
- 50 - 60 l/h
- 45 – 50 l/Mh
- 18 – 40 l/100m
Spotřeba paliva při jízdě po silnici:
- 105 – 120 l/100km
- 26 – 30 l/h
Spotřeba paliva při jízdě po polní, lesní cestě:
- 120 – 130 l/100km
- 15 – 20 l/h
Spotřeba paliva při jízdě v terénu:
- 200 – 210 l/100km
Kolový zemní stroj určený k budování zákopové sítě (hloubení rýh) bezkorečkovým hlubidlem do hloubky až 1,5 metru. Dalším úkolem je úprava terénu a cest buldozerovým zařízením.
Stroj je postaven na dvouosém ženijním kolovém tahači KZKT-538 DK
Technicko-taktická data (via excaliburarmy.cz)
Rozměry:
- délka: 12,37 m
- šířka: 3,15 m
- výška (přepravní poloha): 4,20 m
- výška (pracovní poloha): 3,275 m
- průměr hlubidla: 3,28 m
Hmotnost stroje: 27 500 kg
Maximální tažná síla: 150 kN
Motor: D 12 A – 375 A
- maximální výkon při 1 650 ot/min: 276 kW
Pracovní počet otáček hlubidla: 14 ot/min
Brodivost: 1,2 m
Rychlost:
- maximální na silnici: 45 km/h
- průměrná na silnici: 20 – 30 km/h
- pracovní při hloubení: podle druhu horniny: 0 – 1 300 m/h
Hlavní rozměry vyhloubené rýhy
- hloubka: 1,1 – 1,5 m
- šířka – horní/dolní u dna: 0,9 – 1,1 / 0,6 m
- výška násypu: 0,2 – 0,5 m
Úhel řezu radlice buldozerového zařízení s opěr. lyžinou: 50 – 60°
Zdvih buldozerové radlice nad úroveň pojezdové roviny: 0,96 m
Spuštění buldozerové radlice pod úroveň pojezdové roviny: 0,4 m
Objemy provozních a pracovních náplní:
- palivová nádrž motoru: 2 x 420 l
- chladící kapalina: 80 l
- mazací olej motoru: 75 l
- mazání převodovky: 8 l
- náplň hydraulického systému hydrodynam.přev.: 105 l
- příd. převodovka náhonu hlubidla: 20 l
- náplň hydraulického systému prac. zařízení: 130 l
- náplň hydraulického systému mikropojezdu: 115 l
Spotřeba paliva při průměrném pracovním výkonu:
- 50 - 60 l/h
- 45 – 50 l/Mh
- 18 – 40 l/100m
Spotřeba paliva při jízdě po silnici:
- 105 – 120 l/100km
- 26 – 30 l/h
Spotřeba paliva při jízdě po polní, lesní cestě:
- 120 – 130 l/100km
- 15 – 20 l/h
Spotřeba paliva při jízdě v terénu:
- 200 – 210 l/100km