Hawker Hurricane Mk.I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 591 příspěvků vloženo, 2202 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Hawker Hurricane Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hawker Hurricane Mk.I Hawker Hurricane Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Hawker Hurricane Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1937-DD.MM.1941 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
    DD.MM.193R-DD.MM.1941 Hawker Aircraft Ltd., Brooklands
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Hawker Aircraft Ltd., Langley
    DD.11.1939-DD.MM.1941 Gloster Aircraft Co. Ltd., Brockworth
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Canadian Car & Foundry Corp., Fort William, Ontario /
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Avions Fairey SA, Charleroi
    DD.MM.194R-DD.MM.194R Prva srpska fabrika aeroplana Živojin Rogožarski AD, Beograd /
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Fabrika aeroplana i hidroplana Zmaj AD, Zemun /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1937-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3972:
    1944 Hawker
    1850 Gloster
    160 CC&F
    16? Rogožarski/Zmaj
    2 Fairey
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.11.1935 K5083
    12.10.1937 L1547, první sériový / first production machine
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2260 1) kg 4982 1) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2924 2) kg 6447 2) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3651 3) kg 8049 3) lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.19 m 40ft
    Délka:
    Length:
    9.55 m 31ft 4in
    Výška:
    Height:
    4 m 13ft 1.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.97 m2 258 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    117.67 4) kg/m2 24.14) lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin II o výkonu 757 kW, později
    Rolls-Royce Merlin III o výkonu 756 kW
    Vrtule dvoulistá dřevěná Watts Z38, později
    třílistá s konstantními otáčkami Rotol RMS7 nebo de Havilland Hamilton
    Rolls-Royce Merlin II, power 1030 hp, later
    Rolls-Royce Merlin III, power 1029 hp
    Propeller two-blade wooden Watts Z38, later
    three-blade constant-speed Rotol RMS7 or de Havilland Hamilton
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    441 l 97 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    527.9 5) km/h v 6096 m 3285) mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    341.2 km/h v 6096 m 212 mph in 20000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9.8 6) m/s 19306) ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8.57) min do 6096 m 8.57) min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10424 8) m 342008) ft
    Dolet:
    Range:
    684 km 425 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    812.7 9) km 5059) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    8x pevný 7,7mm kulomet Browning v křídlech (332 nábojů na hlaveň) 8x fixed .303 Browning machine gun in the wings (332 rounds per gun)
    Uživatelské státy:
    User States:
























    Poznámka:
    Note:
    1) Data platí pro standard s celokovovými křídly a vrtulí Rotol, pro ranou podobu s vrtulí Watts platí:
    1) 2151 kg
    2) 2820 kg
    3) 3397 kg
    4) 107,9 kg/m2
    5) 518,2 km/h v 6096 m
    6) 11,7 m/s
    7) 10,58 min
    8) 10180 m
    9) 845 km
    Data for late variant with Rotol propeller;
    early variant with Watts propeller:
    1) 4743 lb
    2) 6218 lb
    3) 7490 lb
    4) 22.1 lb/ft2
    5) 322 mph at 20000 ft
    6) 2300 ft/min
    7) 10,58 min
    8) 33400 ft
    9) 525 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Jacobs, Peter. Hawker Hurricane. Crowood Press, Ramsbury 1998. ISBN 1-86126-126-8.
    Franks, Richard A. The Hawker Hurricane: A comprehensive Guide to the Modeller. SAM Publications, Bedford 1999. ISBN 0-9533465-1-X.
    Bishop, Edward. Hurricane, Airlife Publishing, Shrewsbury 1986. ISBN 0-906393-62-0.
    Ledwoch, Janusz. Samolot myśliwski Hawker Hurricane Mk.II-IV, TBiU No.132, Wydawnictwo Ministerstwa obrony narodowej, Warszawa 1989. ISBN 83-11-07751-7.
    Mason, Francis K. Hawker Hurricane Described. Kookaburra Technical Publications, Dandegong, 1971.
    Mason, Francis K. The Hawker Hurricane I, Profile No.111, Profile Publicatons, Leatherhead 1966.
    Scutts, Jerry. Hurricane in action, In Action No.1072, Squadron/Signal Publications, Carollton 1986. ISBN 0-89747-174-1.
    Fleischer, Seweryn, Ryś, Marek. Hawker Hurricane cz.1, Monografie Lotnicze 51, AJ-Press, Gdańsk 1998. ISBN 83-7237-001-X.
    Karlenko, D., Michulec, R., Ryś, M. Hawker Hurricane cz.2, Monografie Lotnicze 52, AJ-Press, Gdańsk 2001. ISBN 83-7237-084-2.
    Janowicz, Krzysztof. Hawker Hurricane cz.3, Monografie Lotnicze 53, AJ-Press, Gdańsk 2001. ISBN 83-7237-094-X.
    Janowicz, Krzysztof. Hawker Hurricane cz.4, Monografie Lotnicze 54, AJ-Press, Gdańsk 2002. ISBN 83-7237-095-8.
    http://www.vectorsite.net/avhurr.html
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/hurr2.html
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=66


    L1547, první sériový stroj, s vrtulí Watts.

    Jugoslávský Hurricane. Tato země koupila 25 strojů, dalších 100 mělo být postaveno v licenci, ovšem výroba byla zastavena vpádem Němců po méně než dvaceti dokončených strojích.

    Hurricane P2627, jeden z první pětisetkusové série postavené u Glosteru. Tento stroj operující v roce 1941 nad Kyprem má již třílistou vrtuli a také pouštní filtr Vokes.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#376075Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojice fotek na vrakoviště se stroji Hawker Hurricane zanechaných ve Francii ustupujícími silami britského expedičního sboru.


    www.ebay.de

    www.ebay.de

    www.ebay.de

    www.ebay.de
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#249748Verze : 0
    Avatar
    Jedna akční z nastřelování zbraní stažená z facebooku.


    Zdroj: Facebook Hawker Hurricane


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#381521Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Hawker Hurricane neidentifikovaného pluku VVS SSSR. Stroj nese standardní britskou kamufláž: na horních a bočních plochách nepravidelná pole tmavé zelené a oceánské šedé, spodní plochy nebeská modrá typ S.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#454653Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Hawker Hurricane Mk.I, s/n W9147, volací znak PA-A, 55. OTU RAF, základna Usworth. Na tomto stroji 18. září 1941 dezertoval z Británie do Němci okupované Belgie agent Gestapa Sgt. Augustín Přeučil. Přeučil při přistání postavil mašinu "na hlavu" a poškodil tak konce vrtulových listů. Stroj už proto později nelétal, byl vystaven v Berlíně jako součást Německé letecké sbírky. V noci z 23. na 24. 11. 1943 byla značná část sbírky včetně tohoto Hurricanu zničena při britském náletu. Stroj nese obvyklou kamufláž té doby, horní a boční plochy kryjí nepravidelná pole tmavé zelené a tmavé zemité, spodní plochy Sky. Zajímavostí je vlaječka hodnosti Wing Commander pod kabinou, některého z předchozích uživatelů.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#504195Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20207-3.htm


    Piloti 303. peruti, zleva: M. Feric, J. Kent, B. Grzeszczak, J. Radomski, J. Zumbach, W. Lokuciewski, J. Rogowski a E. Szaposznikow, za nimi Hurricane velitele peruti Urbanowicze.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#536963Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20207-3.htm


    Letouny 87. peruti "někde ve Francii", 1940.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#536966Verze : 3
    MOD
    Avatar
    en.wikipedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#536974Verze : 0
    MOD
    Avatar
    en.wikipedia.org


    Polní letiště LG-010 Gerawala, poblíž Tobruku 1941.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#536978Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Celokovobá kostra,byla potažena plátnem,včetně větčí části křídla.Pouze kapota motoru a krycí panely v okolí kabiny byly z duralových plechů.
    Je to první sériový jednoplošník se zatahovacím podvozkem,který byl zařazen do výzbroje RAF.
    I když kabinu uzavíral průhledný překryt, neměla pancéřové sklo v čelním štítku.
    První sériový HH Mk I vzlétl na podzim r.1937.


    Celkem vyrobeno 5224 kusů,z toho 1450 v Kanadě.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#52343Verze : 0
    Avatar

    Citace - dodo :

    Celokovobá kostra,byla potažena plátnem,včetně větčí části křídla.Pouze kapota motoru a krycí panely v okolí kabiny byly z duralových plechů.


    I když kabinu uzavíral průhledný překryt,neměla pancéřové sklo v čelním štítku.



    Konstrukci Hurricanu Mk.I nepochybně můžeme označit jako smíšenou. Nicméně křídlo mělo kovovou kostru a plátěný potah jen u prvních sérií Mk.I, pozdější Mk.I už mají křídlo celokovové (plátěný je pouze potah křidélek).


    Tudíž, plátěný potah je pouze na zadní části trupu, křidélkách a kormidlech.


    Rovněž neprůstřelný čelní štítek z vrstveného skla dostává již Hurricane Mk.I, také dostal pancéřovou desku za pilotní sedačku — byť obojí až za války (obě úpravy se ale na Hurricane dostávají podstatně dříve, než na Messerschmitt Bf 109E).
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#52348Verze : 0
    Avatar
    Algernon má pravdu,ale tyto změny k lepšímu přišly r.1939.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/1355#52350Verze : 0